Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door weerstation
#31393
Je hebt als ik het goed heb maar 50 mb webruimte.

Uit ervaring weet ik dat die HTML dir. van WsWin op je Harddisk steeds meer gegevens gaat bevatten. Iedere dag worden er veel grafiekjes ed. gegenereerd. De meeste zal je overigens nooit gebruiken.

Voor zover ik weet vergelijkt Fling de bestanden die in de HTML dir. op je HD staan met hetgene er op je webruimte staat.
Is er op je HD een bestandje veranderd of een nieuw aangemaakt (bijv. grafiekje van de temperatuur van vandaag) zal dit automatisch ook naar je webruimte gestuurd worden.

Het zijn veelal kleine bestandjes maar die 50 MB zal toch vrij snel vol zitten. En vol is vol op dat moment kan er niets meer geupload worden.

Vandaar ook mijn bedenking of Fling hier wel het juiste programma voor is. Het is beter selectief die bestandjes te laten uploaden die er echt toe doen. Maar misschien kan Fling meer als ik weet.
Door WsArcen
#31394
Harrie,

Kan ik dan iets "leegmaken of verwijderen zodat ik weer nieuwe ruimte heb.

Groet Jos
Door WsArcen
#31395
Hallo Theo,

Als je nu kijkt heeft Fling om 21.30 uur ge-uploaded. Weet jij wat Harrie bedoelt als de 50mb vol zitten, kan ik dit zelf weer "leegmaken"
Door weerstation
#31396
Je zou indien nodig bijv. niet gebruikte grafiekjes e.d weg kunnen gooien.
Je zal dit dan eerst op de harde schijf moeten doen en vervolgens dezelfde bestandjes in je webruimte.

Hoe groot is momenteel de gehele HTML dir op je harde schijf.


Ik zie overigens dat hetweeractueel nu geupdate is maar deze http://home.kpn.nl/reiver01/aktuell.gif staat nog op de oude tijd. Blijkbaar wordt dus niet alles geupdate.
Door WSWijk
#31398
Ja, je hebt 50 mb totale ruimte bij een standaard abo van KPN.
WSWin genereerd bestandjes en die worden nu door Fling naar de webspace gezet.
Dit kan je automatisch laten doen door fling (zoals het nu gaat), maar je kunt ook handmatig verbinding maken. Dan kan je zien welke bestanden er aanwezig zijn op je webspace en eventueel bestanden verwijderen.

Echter, als je ruimte vol is, moet er wat weggegooid worden. Maar dan gaat fling weer aan de gang en staat het gelijk weer vol. Je zal dan moeten ruimen in de bestanden die in je lokale datamap van WSWin staan. Fling maakt een kopie van je lokale data directory.

Ik gebruik hier zelf WeatherDisplay. Die kan er ook wat van... je moet dus de boel wel goed in de gaten gaan houden. Het kan makkelijk zijn (maar daar heb ik geen ervaring mee omdat ik geen wswin gebruik) dat de map binnen 2 weken meer als 50 mb groot is.

Oplossing hiervoor is om fling zo in te stellen dat hij alleen het bestand met de naam "hetweeractueel.html" naar de ftp-server overzet. Hoe? Dat weet ik niet, ik ken fling verder niet. Ik heb wel genoeg kennis om je zover op weg te helpen met de upload van je datafile voor HWA.

Mocht je zo ver zijn dat je een complete website wilt gaan bouwen, zal je toch moeten gaan kijken naar een provider waar je een domein naam kan registreren en webspace kan huren. Dat doen de meeste hier. Er is dan ook voldoende kennis aanwezig om je daar adviezen in te kunnen geven (ik niet, ik heb m'n eigen webserver thuis staan, dus heb daar geen "last" van).

Groeten

Theo
Door WsArcen
#31437
Harrie,

de HTML file is op dit mment 983kb groot. Ik gebruik nu de testversie van WSwin dit betekend dat hij na 180 minuten niet meer doet uploaden. Je moet dan het programma opnieuw starten. Ik wil dit eerst uitproberen zodat het station op HWA komt.Graag van jullie een advies welk programma ik uiteindelijk het beste kan aanschaffen om de data op internet te zetten en te uploaden.
misschien ook al een advies waar ik het beste webspace kan huren voor een eigen site.

Groet Jos
Door WSWijk
#31457
Ik denk dat het programma dat je gaat gebruiken puur een persoonlijke keuze is.
Ben je goed in het snappen van programma's en heb je er geen probleem mee om menig uurtje te zitten zoeken (waar zat die optie nou ookalweer....), dan denk ik dat je het beste WeatherDisplay kan gaan gebruiken.

Werkt goed, heel heel heel veel te gebruiken opties, volledige versie gratis voor 30 dagen te proberen.

Wil je wat minder zoeken en heb je genoeg aan wat minder opties, kan je voor wswin gaan. Althans, voor zover ik heb begrepen, want wswin ken ik zelf niet.

Natuurlijk moet je ook gaan kijken naar je bestedingsruimte. Wat kost WSWin, wat kost WeatherDisplay, wat denk ik er van te gaan gebruiken?

Welke voordelen heeft het ene pakket t.o.v. het andere.. denk dat dat een persoonlijke zaak is (je bent er ondertussen achter dat wswin geen ftp-functie in zich heeft, WD heeft dat wel). Ik zelf vind weatherdisplay perfect om mee te werken. Maar ja, gebruik het nu al een jaar of 3 en zit zelf ook nog regelmatig te zoeken. En kom dan weer iets tegen waarvan ik zoiets heb van "verrek, kan dat ook?"... Een uitgebreid pakket dus, waar je in blijft stoeien :-)

Maar nogmaals, het budget is ook belangrijk. Sommige mensen geven kapitalen uit aan het weerstation, kijken niet op een euro voor de webspace / domeinnaam, maar zodra het aankomt op de software dan willen ze het liefst gratis...

Wat dat betreft is dus de keuze aan jou.

En over de webspace, gebruik hier op het forum (bovenaan) eens de zoekfunctie. Je zal dan best het e.e.a. tegenkomen van aanbieders die goed (heel goed) of juist heel slecht zijn... Een aanrader om op die manier dus even te gaan zoeken. Heb je iets gevonden waarvan je denkt, is dat wat, kan je altijd in het juiste topic een vraag aanmaken of het wat is en of mensen ervaringen hebben....

Suc6

Theo
Door weerstation
#31459
Ik dacht dat de HTML dir. origineel al veel groter was. Maar dit valt best wel mee. Wanneer het systeem draait zie je al snel hoeveel er per dag bij komt.

Het lijkt me overigens beter om eerst een goed werkende versie van WsWin op je systeem te hebben draaien. Aanmelden bij HWA met een niet goed draaiend systeem heeft geen enkele zin en leidt alleen maar tot frustratie bij andere deelnemers (en jezelf).

Voor de rest sluit ik me bij Theo aan.
Door WsArcen
#31463
Hallo,

Bedankt voor jullie hulp, ik wil toch graag met de test versie kijken of het lukt om op HWA te komen, gaat dit goed dan kan ik altijd nog kijken voor een complete versie. Nu wacht ik even af of Lucmet de gegevens die hij nu heeft et lukt om me op HWA te krijgen.

Gr Jos
Door WSWijk
#31470
WsArcen schrijft:
Hallo,

Bedankt voor jullie hulp, ik wil toch graag met de test versie kijken of het lukt om op HWA te komen, gaat dit goed dan kan ik altijd nog kijken voor een complete versie. Nu wacht ik even af of Lucmet de gegevens die hij nu heeft et lukt om me op HWA te krijgen.

Gr Jos


Hoi Jos,

Heeft geen enkele zin. Luc heeft dusdanige ervaring met dit soort systemen dat je er wel van uit kunt gaan dat dat gaat lukken. Wij kunnen je er bij helpen door bijvoorbeeld een aantal maal te kijken of de file inderdaad op de ftp-server staat en geupdate wordt. Voor Luc is het alleen van belang dat de file op die locatie staat, zodat hij hem daar weg kan slepen.

Luc heeft er verder weinig aan om een weerstation toe te voegen dat nog geen juiste (volledige) data aanlevert. Ook in de documentatie zegt hij (niet voor niets) dat je eerst de ftp update draaiend moet hebben, voordat je je weerstation aanmeld en hij de gegevens gaat verwerken op HWA.

Enne, even voor de duidelijkheid, ik neem het je absoluut niet kwalijk dat je het op deze manier wilt doen. Echter bovenstaande werkwijze is de manier waarop Luc de registraties doet. Vandaar dat ik je hier alsnog even op wijs.

Enneh... ik heb nog even voor je gekeken, de laatste versie is van 30-01, 02:50 uur.
Als je aan Luc doorgeeft (als het werkt) dat het bestand " http://home.kpn.nl/reiver01/hetweeractueel.html " klaar staat voor verwerking en iedere 30 minuten wordt geupdate (als je eenmaal zover bent), werkt het voor Luc ook het makkelijkst. Hij heeft toch al genoeg te doen met deze site.

Groeten en suc6

Theo