Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door jango
#36691
Hallo

Ik heb pc met Windows 7.
serial poort is com 3 en aangesloten op Davis console.

Nu heb ik geïnstalleerd;

com0com
Hierin extra poorten aangemaakt zoals in beschrijving.

com6->com16
com7->com17
com8->com18
com9->com19

Virtual VP ingesteld op com 16,17,18,19 en aangevinkt
IP port 4 stuks aangevinkt.

Alles geïnstalleerd is testmode Win7.

WsWin en Weatherlink geïnstalleerd en werkend.

Tijdens de test draaien 4 com en 4 ip port op groen, dus alles werkt goed.

Dan ga ik met de pc uit de testmode en dan werken de 4 ip poorten wel (groen)
en de 4 com poorten niet (rood).

Melding dat deze poorten niet bestaan.
Vind ik wel vreemd dat deze in de testmode wel werken.

Wat doe ik niet goed.

Groet jan
Door osjohn
#36693
Heb je de goede com0com wel geinstall.??

De een is voor 32bits en de ander voor 64bits.

John
Door Willy Peters
#36715
Ik heb nog een test gedaan door WL en Cumulus via de seriele poorten te laten uitlezen.
Dit werkt dus niet! Ik kan met WL en Cumulus alleen via de TCP/IP poorten communiceren. Dit verklaart dus ook waarom Wswin geen data in kan lezen.

Nu heb ik com0com geinstalleerd maar waarschijnlijk de 64bit versie maar ik moet de 32 bit versie hebben. Nu heb ik gegoogeld maar ik kan de link niet vinden. Weet iemand waar ik de 32 bit versie kan downloaden.

Ik ben jullie zeer erkentelijk

Willy
Door Willy Peters
#36724
Marcel,

Deze heb ik dus geinstalleerd. Met het downloaden kwam er bij het bestand in de downloadmap een 2 te staan. Bij mij worden de serieele poorten worden niet vrij gegeven.

Welke versie van N8VBvComsetup heb jij? Ik heb de 227.

Willy
Door Willy Peters
#36728
Het Werkt!

Waar zat nu het probleem? Het schijnt als je com0com istalleerd dat de com poorten niet geactiveerd zijn. Door setuppc te draaien kom je in een zwart scherm (dos achtige omgeving) Daar heb ik achter de prompt het commando enable all gegeven. Toen Wswin opgestart. Deze vond de compoort 9 meteen met gevold dat de data vanaf de console binnengehaald werd.

Na heeeeeeeeeeeeel veel uurtjes achter de PC vertoeft te hebben heb ik (met hulp van collega weeramateurs) eindelijk de nieuwe weerPC aan het draaien.

Iedereen dank voor zijn bijdrage.

Willy

topic kan gesloten worden.
Door jango
#36735
Willy Peters schrijft:
Het Werkt!

Waar zat nu het probleem? Het schijnt als je com0com istalleerd dat de com poorten niet geactiveerd zijn. Door setuppc te draaien kom je in een zwart scherm (dos achtige omgeving) Daar heb ik achter de prompt het commando enable all gegeven. Toen Wswin opgestart. Deze vond de compoort 9 meteen met gevold dat de data vanaf de console binnengehaald werd.

Na heeeeeeeeeeeeel veel uurtjes achter de PC vertoeft te hebben heb ik (met hulp van collega weeramateurs) eindelijk de nieuwe weerPC aan het draaien.

Iedereen dank voor zijn bijdrage.

Willy

topic kan gesloten worden.


Punt 1 Willy
Volgens mij kan jij niet bepalen of dit topic gesloten kan worden omdat dit door mij is begonnen.


Maar heb je een 32 of 64 bit Windows7.

Ik heb mijn probleem misschien ook gevonden.
Kwam in de install help tekst het volgende tegen.

If you remove Test Signing mode, the com0com driver not work on 64-bit Windows7.

Hier maak ik dus uit op dat ik de testmode moet laten draaien.

Mijn vraag is nu gaat dit geen problemen geven.

Groet Jan.
Door Willy Peters
#36761
jango schrijft:
Willy Peters schrijft:
Het Werkt!

Waar zat nu het probleem? Het schijnt als je com0com istalleerd dat de com poorten niet geactiveerd zijn. Door setuppc te draaien kom je in een zwart scherm (dos achtige omgeving) Daar heb ik achter de prompt het commando enable all gegeven. Toen Wswin opgestart. Deze vond de compoort 9 meteen met gevold dat de data vanaf de console binnengehaald werd.

Na heeeeeeeeeeeeel veel uurtjes achter de PC vertoeft te hebben heb ik (met hulp van collega weeramateurs) eindelijk de nieuwe weerPC aan het draaien.

Iedereen dank voor zijn bijdrage.

Willy

topic kan gesloten worden.


Punt 1 Willy
Volgens mij kan jij niet bepalen of dit topic gesloten kan worden omdat dit door mij is begonnen.


Maar heb je een 32 of 64 bit Windows7.

Ik heb mijn probleem misschien ook gevonden.
Kwam in de install help tekst het volgende tegen.

If you remove Test Signing mode, the com0com driver not work on 64-bit Windows7.

Hier maak ik dus uit op dat ik de testmode moet laten draaien.

Mijn vraag is nu gaat dit geen problemen geven.

Groet Jan.



Neem mij niet kwalijk Jan, je hebt gelijk. Ik had dit in het andere topic moeten doen.

Verder heb ik de 32bit versie van W7. Heb je de opmerking gelezen in het andere topic? Het schijnt dat je com0com niet voor W7 mag gebruiken.

Willy
Door jango
#36764
Willy Peters schrijft:
Verder heb ik de 32bit versie van W7. Heb je de opmerking gelezen in het andere topic? Het schijnt dat je com0com niet voor W7 mag gebruiken.

Willy


Hier beweren ze toch dat het wel te gebruiken is;


Ook voor weerprogramma's die verbinding maken via Windows 7 zijn stuurprogramma's aanwzig voor het instellen van een virtuele seriële poort in 64-bits Windows 7.

Zie ook link; http://www.pa1jlg.nl/virtualvp/

com0com driver (meer info)
Zeer goede virtuele seriele
poort driver (32 en 64 bit versie)


Het enige waar ik tegen op loop met een 64 bit Win7 is dat de com ports alleen werken in de test mode van windows, de ip ports doen het altijd.
Ik weet echter niet of het langdurig draaien in de test mode nadelige gevolgen kan hebben voor de pc.

Heb ook al VSPE geprobeerd maar daar liep geregeld iets niet goed,maar misschien dat ik bij de install iets niet goed had gedaan.

Ga dit dus ook eens op een andere manier proberen.

Groet Jan.
Door whozee
#36779
In de help pdf file zie ik de volgende opmerking:

2) Microsoft requires 64-bit drivers to be signed, but this is expensive for freeware driver
authors like the author of com0com. As a workaround, you can configure the Windows boot
loader to put Windows 7 into test driver mode. This allows test-signed drivers such as com0com
to install and run in 64-bit Windows 7. If you do not like the idea of running Windows in this test
mode, you can purchase a signed 64-bit virtual serial port driver from Eterlogic
http://www.eterlogic.com/Products.VSPE.html.

De 64 bits versie van VSPE is GEEN freeware.
De betaalde VSPE driver (64 bits) functioneert uitstekend met VirtualVP en Windows 7.