Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
#51518
Hallo Rini,

Ik ben er uit, ik zal zelf toch een bestand in elkaar moeten scripten,en weet hoe ik het zal aanpakken, door de envoy8x ben ik geheel aangewezen op de sql database,en moet daar mijn data vandaan halen en er een xml file van maken, maar vandaag even niet vanwege het mooie weer. ik kan ook de Davis VP2 console gebruiken , maar die wil ik niet meer inzetten voor data.

groeten nol
Door Rini
#51523
Hoi,
Als je Cumulus gebruik kun je in de uitleg.pdf precies zien hoe dit gedaan word.
Wij kunnen niet elk soort XML file aan en met de drie meest gebruikte programma kunnen we zonder problemen een xml aanmaken.

Wil je meedoen kijk de uitleg.pdf na, en volg het dan is het geen probleem.

Stuur mij dan je gegevens op zoals die in de pdf beschreven zijn.

Gr Rini
Climateservice.nl


powerr schrijft:
Rini schrijft:
welk weer programma gebruik je hiervoor.
Het gaat erom dat er een file gemaakt word door jouw programma welke wij kunnen gebruiken.
Zo word nu ondersteunt: Cumulus en Weatherlink en Weather display.
Mocht je iets anders gebruiken hoor ik dit graag zal ik er even induiken om te zien hoe dit te doen.

Zie voor uitleg hoe dit gaat:http://www.climateservice.nl/uitleg/uitleg.pdf


Ikzelf gebruik Cumulus, maar volgensmij maakt dat voor de xml-file van Weather Underground niet uit. Cumulus uploadt naar Weather Underground en Weather Underground maakt dan zelf weer een xml-file aan.
Mijn weerstation zit ook al in het programma (Drentheweer), maar misschien is het makkelijker als de overige gebruikers (dus degenen die een andere programma gebruiken dan Cumulus, WeatherLink of Weather Display) zich kunnen aanmelden voor het programma met de xml-file van Weather Underground.
Er kunnen dan meer weerstations worden aangemeld.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7