Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
#39765
Hallo Kees ,

Snijdt het mes aan meerdere kanten, ik had dit ook al eens voorgesteld voor HWA , om de module te gebruiken(te maken) ,maar deze zal wel geënt zijn op WU, dus liefhebers (softwaremannen die een module kunnen maken die voor alle (weerstations(software)) te implementeren zijn . Dan heb je hier geen omkijken meer na WU doet het uiteindlijk ook zo voor alle systemen..

makkelijk praten Ik kan het niet maar er zijn ongetwijfeld software goeroes die hier hun hand niet voor omdraaien.

Groeten Nol
WWW.meteoeersel.nl
Door Rini
#39768
Voor de Weatherlink users:

File genaamd: Weeronline_tags_WL.zip
Het is een HTX file deze laten hernoemen naar XML en dan de link doorgeven,
(in je internet setting instellen)

Kan je meedraaien in het software project Weerstationonline

Gr Rini

Link:http://www.climateservice.nl/soft/Weeronline_tags_WL.zip

of zie bijlage
Bijlagen
(409 Bytes) 179 keer gedownload
Door Rini
#39769
Voor de Weatherlink users:

File genaamd: Weeronline_tags_WL.zip
Het is een HTX file deze laten hernoemen naar XML en dan de link doorgeven,
(in je internet setting instellen)

Kan je meedraaien in het software project Weerstationonline

Gr Rini

Link:www.climateservice.nl/soft/Weeronline_tags_WL.zip

of zie bijlage
Bijlagen
Door nolversteeg
#39770
Hallo Rini,

Dit kennen de meeste weersation gebruikers voor HWA, en ook om zelf je data door te sturen naar de desbetreffend plaats op de server/HDD . Wat ik bedoel is dat Weather underground een module heeft die je in je bv WL software kan inplementeren als module te vinden op Internet, als dit gedaan is hoef je verder niets meer te doen,de data gaat automatich naar de plek waar het thuis hoort. vraag me niet hoe het werkt,zoook blitzordung.org een applicatie opstarten en de data gaat precies naar de plaats vaar het thuis hoort, misschien wel een beetje eng maar het werkt wel.

Groeten,
Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl
Door Rini
#39771
nolversteeg schrijft:
Hallo Rini,

Dit kennen de meeste weersation gebruikers voor HWA, en ook om zelf je data door te sturen naar de desbetreffend plaats op de server/HDD . Wat ik bedoel is dat Weather underground een module heeft die je in je bv WL software kan inplementeren als module te vinden op Internet, als dit gedaan is hoef je verder niets meer te doen,de data gaat automatich naar de plek waar het thuis hoort. vraag me niet hoe het werkt,zoook blitzordung.org een applicatie opstarten en de data gaat precies naar de plaats vaar het thuis hoort, misschien wel een beetje eng maar het werkt wel.

Groeten,
Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl


Nol,

Ik begrijp het voor dit programma hebben we een setje data nodig die we kort en bondig houden. Daarom maak ik file's aan die men per programma kan gebruiken en niet iedereen doet iets met WU vandaar ... als we dit zo op de rit hebben gaat het goed komen.. en kan iedereen zich aanmelden die het maar wil.

Gr Rini
Door Rini
#39772
Voor de Cumulus users:

File genaamd: Weeronline_tags_cum.zip
Het is een txt file deze laten hernoemen naar XML en dan de link doorgeven,
(in je internet setting instellen)

Kan je meedraaien in het software project Weerstationonline

Gr Rini

Link:www.climateservice.nl/soft/Weeronline_tags_cum.zip

of zie bijlage
Bijlagen
(390 Bytes) 171 keer gedownload
Door nolversteeg
#39773
Hallo Rini,

Het gaat niet om WU, maar om mijn programma's ongeacht welk. De data die ik wil doorsturen moet door mijn console en WL or what else, verwerkt worden, dit alles binnen een minuut , en het is niet alleen het binnen halen van de data maar ook nog het verwerken en het doorsturen van de data, wat afhankelijk is van de snelheid van de verbinding met de Host, of dit nu op een eigen server is of op een server van de provider, daarom doelde ik op de module deze zal universeel moeten zijn en de data die aangegeven wordt doorsturen naar de desbetreffend ontvanger die wat met de data kan doen,dit werkt achter de schermen, en heb er geen weet van ,en gaat gewoon door.

Groeten Nol
Door millingenweer
#39775
Hallo Rini,
Aan deze kant het programma van jullie website gedownload,
het ziet er goed uit met veel mogelijkheden.
Vraagje is het ook mogelijke om als je op een meter klik
dat je automatisch naar de website gaat van het weerstation waar,
de gegevens vandaan komen .
Vriendelijke Groeten
Arno
Door Rini
#39777
millingenweer schrijft:
Hallo Rini,
Aan deze kant het programma van jullie website gedownload,
het ziet er goed uit met veel mogelijkheden.
Vraagje is het ook mogelijke om als je op een meter klik
dat je automatisch naar de website gaat van het weerstation waar,
de gegevens vandaan komen .
Vriendelijke Groeten
Arno


Op dit moment nog niet, zal het even vragen of die mogelijkheid er in kan laat ik nog weten

Gr rini
Door Weerstation Kaatsheuvel
#39778
millingenweer schrijft:
Hallo Rini,
Aan deze kant het programma van jullie website gedownload,
het ziet er goed uit met veel mogelijkheden.
Vraagje is het ook mogelijke om als je op een meter klik
dat je automatisch naar de website gaat van het weerstation waar,
de gegevens vandaan komen .
Vriendelijke Groeten
Arno
Kan je een screenshot plaatsen?
Bedankt,
Groet,
Hans
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7