Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Rini
#39711
Hi Collega Amateurs en of professionals,

ik ben bezig samen met Dave van Nendsoftware om een leuke desktop windows application te maken voor amateurs weerstation die dan ook voor iedereen toegankelijk is.
Zie huidige voorbeeld met de gegevens van buienradar http://www.nendsoftware.nl/Weerstation%20Online.html deze word nu uitgebreid met weerstations die zich aanmelden.

Wat is de opzet, je geeft als weer amateur (tot nu toe alleen mogelijk met Weather display) de link op van je eigen wdfulldata.xml (zie climateservice, http://www.climateservice.nl/wd/wdfulldata.xml (als voorbeeld)) je naam van je station en de plaats dan word deze toegevoegd aan het programma onder het kopje Amateurs station ( er is ook een kopje buienradar) en voila je heb een programma met je eigen stations gegevens ( update vanaf WD ongeveer op 15 minuten zetten is voldoende).

Stuur een email als je wilt meedoen:
naam:
stationsnaam:
Plaats:
Link naar WXFullData.xml:
naar info@climateservice.nl
t.a.v. Rini

Op dit moment zijn we met de laatste test ronde bezig en het ziet er erg leuk uit zie image op mijn webpagina http://www.climateservice.nl/test/weerstation.png

Leuk al je meedoet, mocht de test versie zover zijn zal ik hier een link zetten waar te downloaden.
Door Rini
#39732
Hi all ik krijg net te horen dat het niet specifiek WD hoeft te zijn als er maar een XML is waar het volgende minimaal instaat:

Luchtdruk=
Windkrachtbft=
Windkrachtms=
Luchtvochtigheid=
Windrichting graden=
Windrichting=
Windstoten=
Temperatuur=
Regen=
tijd am/pm=
Door Rini
#39733
poldeleeuw schrijft:
Hi Rini,

Leuk project en programma. Wat zijn de toekomstplannen met het programma?

groeten Joeri.


Mij niet bekend ( blijft gratis) geen bij bedoelingen
Door Rini
#39736
Snarf2000 schrijft:
Kijkt leuk, maar..
Zijn de klokjes ook te verschalen?
Ze zijn nogal aan de royale kant.

Frans


Frans,

Je kan de doorzichtigheid aanpassen, de plek waar ze komen, en welke meter je wilt en vele zaken meer.

Voorals nog zijn de meter niet kleiner te maken (de vraag ligt bij nendsoft)
Door weerzoetermeer
#39737
Hoi Rini,

Als jullie willen dat het een beetje een succes gaat worden lijkt het mij handig om de benodigde .xml bestanden gewoon aan te maken voor de verschillende software programma’s. Zo hoeven de deelnemers niet zelf te gaan rommelen. Niet iedereen weet namelijk hoe je dit kunt maken. Het standaard bestand van Weather-Display bevat ook veel meer gegevens dan jullie gebruiken dus allemaal onnodig data verbruik. Een handleiding hoe de bestanden te kunnen gebruiken in de verschillende software is ook handig. Zomaar wat tips…

Gr.
Thierry
Door Rini
#39738
westkapellegek schrijft:
Hallo,

Ziet er leuk uit! Wat is de snelste manier om wdfulldata.xml online te krijgen? Dan kan ik mn link ook doorsturen.

Gr Niek


Niek,

zie in het draadje de aanpassing het hoeft geen WD te zijn maar als er maar minimaal

het volgende instaat:

Luchtdruk=
Windkrachtbft=
Windkrachtms=
Luchtvochtigheid=
Windrichting graden=
Windrichting=
Windstoten=
Temperatuur=
Regen=
tijd am/pm=
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7