Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Ronados
#6075
Al enige tijd ben ik bezig mijn weerstation weer online te krijgen. Hiervoor ben ik bezig met het bouwen van een server. Thuis had ik nog een linux systeem staan, het leek mij een leuke uitdaging hier het station draaiende op te krijgen.

Allereerst enkele linux software geprobeerd (Ik gebruik overigens CentOS), deze weersoftware waren vrij gelimiteerd of ondersteunde mijn Cresta niet. Hierna dmv Wine, WsWin draaiende weten te krijgen. Het enigste probleem is nu dat deze blijkbaar de USB niet kan detecteren.

Mijn vraag is nu, heeft iemand meer ervaringen met Wine en USB of WsWin en linux? Misschien nog andere ideeen of opmerkingen?

- Ronados
Door Punkie
#6108
Weather display heeft nu ook een linux versie.
Dat is donationware, vrij te gebruiken, ipv een shareware windows version.
Wordt net als de windows versie regelmatig geupdate.
Weet niet of die ook zo uitgebreid is als de windows versie en of die ook de Cresta ondersteunt.
En of die behoorlijk bugvrij is. Maar wordt wel regelmatig bijgewerkt.
Op het engelse forum staat ook wel een boel info over de installatie onder linux van weather display.
Zelf geen ervaring er mee en met linux, dus kan geen hulp bieden, maar het is een mogelijke suggestie.

Succes ermee.
Punkie
Door Luc
#6132
Heb je Wview al geprobeerd. Ik weet zo niet welke weerstations ondersteund worden door Wview, maar dat is vast te googlen.
Door Waling
#6213
Sinds enkele dagen draait mijn server nu ook op Linux(Debian).
Voor de actuele data draait hierop WeatherDisplay.
Nu wil ik ook Weatherlink nog draaien, dit is echter voor Windows.
Het programma heb ik via Wine draaien, maar kan geen verbinding krijgen via een serieele poort. Wie heeft hier een oplossing voor?

Waling
Door Luc
#6225
Waling schrijft:
Sinds enkele dagen draait mijn server nu ook op Linux(Debian).
Voor de actuele data draait hierop WeatherDisplay.
Nu wil ik ook Weatherlink nog draaien, dit is echter voor Windows.
Het programma heb ik via Wine draaien, maar kan geen verbinding krijgen via een serieele poort. Wie heeft hier een oplossing voor?

Waling

Google eens op: wine serial port
Er zijn meer dan 380.000 resultaten, wellicht dat daar de oplossing bij zit.