Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door CeesT
#52580
Beste Medeforummers,

Gisteren heb ik op de mijn website de Yowindow Widget geïnstalleerd die verwijst naar mijn eigen PWS. Ik heb netjes de setup gevolgd en alles lijkt naar behoren te werken op een ding na.

De huidige condities die worden gegeven onder de afbeelding zijn niet in het Nederlands zoals de rest van de tekst maar blijven in het Engels. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met een instelling in Weather Display maar hoe ik ook zoek ik kan het niet vinden.

Kunnen jullie misschien helpen? Hieronder een link naar de betreffende pagina dan zie je wat ik bedoel, de tekst onder de afbeelding van het huidige weer is Engels.

http://www.ceestak.net/weer/web/content/weeranimatie

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie mee zouden willen denken over een oplossing. Alvast bedankt.
Door CeesT
#52581
LS,

Ik vergeet nog te vermelden dat ik uiteraard de laatste nieuwe versie van Weather Display heb draaien 10.37 R Build 42.

Ik geef het voor deze nacht op, ik kom er niet uit :( :( :(. Ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen.
Door CeesT
#52583
dibasta schrijft:
Zie alleen maar staan Overcast onder het wolkje, de rest is keurig Nederlands hoor!!

Zo heb ik het ook staan op mijn website.

Gr,
Peter.


Hoi Peter,

Inderdaad zo heb jij het ook staan alleen staat er bij jou nu droog en bij mij overcast. Waar komt dat vandaan? Soms staat er ook cloudy enz. enz. Kortom allemaal Engelse termen en geen Nederlandse. De rest is uiteraard wel in het Nederlands. Maar ook dat "overcast" zou ik graag in het Nederlands zien.
Door Snarf2000
#52585
Vraag me niet hoe, want ik heb dit al jaren geleden op mijn website geplaatst.
Maar bij mij staat er duidelijk "overwegend bewolkt". :P

Dus het moet wel kunnen.

Zie voorbeeld.

Grt Frans
Bijlagen
yow.JPG
yow.JPG (33.06 KiB) 2875 keer bekeken
Door dibasta
#52587
Hmm... bij mij staat het ook gewoon in het Nederlands, hoewel ik toch zeker meen dat ik het ook wel in het Engels heb zien staan!

Bijlagen
Yo.JPG
Yo.JPG (75.9 KiB) 2875 keer bekeken
Door wvdkuil
#52588
CeesT schrijft:
Gisteren heb ik op de mijn website de Yowindow Widget geïnstalleerd die verwijst naar mijn eigen PWS. Ik heb netjes de setup gevolgd en alles lijkt naar behoren te werken op een ding na.

De huidige condities die worden gegeven onder de afbeelding zijn niet in het Nederlands zoals de rest van de tekst maar blijven in het Engels. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met een instelling in Weather Display maar hoe ik ook zoek ik kan het niet vinden.

Je hebt correct de yowindow widget geinstalleerd en het bestand customyowindow.txt in de map C:\\weatherdisplay\\webfiles geplaatst. In dat bestand staat op ongeveer regel 21:
Code: Selecteer alles
    <sky>; 
      <icon id="%iconnumber%" format="wd" />;
     <description value="%weatherreport%"/>

Het woord "overcast" komt uit de wd-tag %weatherreport%
Het probleem zit in het woord "overcast" met een kleine letter net zoals "partly cloudy" op hetzelfde moment bij mij.
Als die met hoofdletters geschreven werden zou yowindow ze wel naar het Nederlands kunnen omzetten.
Maar net zoals bij zovele andere gebruikers levert WD veel beschrijvingen met kleine letters. Dat is voor amerikanen / engelstaligen geen probleem. wel voor ons.

Als je de regel met de WD tag %weatherreport% weghaalt of op commentaar zet haalt yowindow die gegevens niet van WD maar van de metar beschrijving.

Alle woorden van de metar kan yowindow wel vertalen.
Ik zal nog eens zoeken waar in WD die woorden worden beschreven. En of dat aan te passen is.

Groeten, Wim

P.S. in het voorbeeld staat > Dit omdat je blijkbaar geen groter dan teken > kunt opnemen met een schuine streep / in je posts. Zoek ik nog uit
Door CeesT
#52591
Hoi Wim,

Deze verklaring klinkt aannemelijk.

Ik ben er ondertussen wel achter dat ik de tekst onder het plaatje kan uitzetten. Dit doe je in W-D door in het control Panel bij FTP & Connections METAR/NOAA het vinkje weg te halen bij "Use this METAR for local sky/icon conditions". Je ziet dan nog wel het plaatje maar geen tekst meer. Misschien kunnen we hier iets mee?