Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Goris
#52836
Hallo,

Ik blijf problemen houden met meerdere programma's tegelijk te laten draaien.
Mijn pc heeft geen seriele poort. Dus een virtuele aangemaakt. van alles geprobeerd heel dit forum uitgeplozen en alles getest. Weatherlink draait op com 3 nu. Dit gaat goed. VPlive draait ook goed alleen op com 3. Weather display draait alleen niet op com 3 Op het moment dat ik splits draait vplive goed en weatherlink ook tm. de gegevens komen juist op het buletin, maar hij ubdate niet.ik heb van alles uitgetest weet niet wat ik over het hoofd zie ik hoop dat iemand nog een oplossing heeft.

groeten Louis
Door SpeedyGJ
#52837
Dus als ik het goed begrijp gebruik je alleen com 3?
Dit is wat je moet instellen:

com 3: VirtualVP
Zodra deze geconnect is met het weerstation kun je verder.

WeatherLink op com 6 zetten.
Weather Display op com 7
VPLive op com 8

Virtual VP zorgt ervoor dat je meerdere programma's kan gaan draaien. Ik neem aan dat je een Davis weerstation hebt? :) dan is dit je uitkomst ;) succes!
Door Goris
#52838
Ja met dat splitsen bedoel ik virtual vp elders op het forum heb ik dat al eens als antwoord gekregen en op de juiste volgorde toegepast ook de compoorten goed toegepast wat ik wel vreemd vind is dat wel vplive alleen en weatherlink alleen wel draait op com3 en weather display niet al is dit voor later zorg.
ps. ik gebruik VP2 draadloos
Groeten Louis
Door SpeedyGJ
#52839
USB of Seriële datalogger?
Drivers geïnstalleerd?

Zowel serieel als USB moet je in het programma als serieel opgeven gezien je virtuele coms aanmaakt.
Door Goris
#52840
USB datalogger ik heb geen seriele poort ook alles staat goed ook N8VbvComsetup geinstaleerd. VPlive draait dan goed op com7 en weatherlink op com6 maar ubdate de bestanden niet. sluit ik virtuel vp af dan doet weatherlink alles wel goed op virtuele com 3.

ps draait vue nog steeds goed.
Door wvdkuil
#52841
Goris schrijft:
USB datalogger ik heb geen seriele poort ook alles staat goed ook N8VbvComsetup geinstaleerd. VPlive draait dan goed op com7 en weatherlink op com6 maar ubdate de bestanden niet. sluit ik virtuel vp af dan doet weatherlink alles wel goed op virtuele com 3.

ps draait vue nog steeds goed.
kijk eens in de logfiles. Menukeuze File ==> View log.
Wat zijn de foutboodschappen van weatherlink? Er zijn versies van de firmware die foutboodschappen geven tijdens de ftp van weatherlink.
Succes, Wim
Door Goris
#52842
Hallo Wim

Ik zie geen log bestand maar ik laat niet weatherlink ubloaden maar flink.
Ik moet het ook even goed opschrijven weatherlink maakt ook niet de bestanden aan terwijl in het buletin de gegevens wel goed staan.

groeten Louis
Door Goris
#52843
Sorry ik had verkeerd gekeken,

Ik heb de melding teruggekeken

Get Acknowledge ()response: OxOA (should be OxO6
We did not receive on acknowledge to our last command please try again

Groeten Louis
Door wvdkuil
#52844
Goris schrijft:
Hallo Wim

Ik zie geen log bestand maar ik laat niet weatherlink ubloaden maar flink.
Ik moet het ook even goed opschrijven weatherlink maakt ook niet de bestanden aan terwijl in het buletin de gegevens wel goed staan.

groeten Louis
menu Fille In Weatherlink en dan 6 regels in dat menu naar beneden krijg je Download. En dan view Log.

Het zou kunnen dat die keuze grijs is als je niet via ftp oplaadt, maar ik verwacht dat niet. In de log staan meer foutboodschappen. Ook communicatie problemen met het weerstation.

Maar goed. Er is een bekend probleem met Virtual VP en Weatherlink, net zoals jij beschrijft. VVP geeft een andere acknowledge terug dan Weatherlink verwacht. Op het moment dat de actuele data opgehaald wordt uit het console/envoy. Daarom stopt het bestand aanmaken (of via ftp opladen) .
Als weatherlink rechstreeks draait is het probleem er niet.

Als je met de foutboodschap googlet krijg je diverse verklaringen.

Laat me even weten of je de log kan vinden als je weer met VVP werkt. Aan je website te zien draai je nu zonder VVP.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
#52845
Goris schrijft:
Sorry ik had verkeerd gekeken,

Ik heb de melding teruggekeken

Get Acknowledge ()response: OxOA (should be OxO6
We did not receive on acknowledge to our last command please try again

Groeten Louis
ja, die bedoelde ik. Zie mijn vorige post.
Heb zelf twee serieel/usb loggers, de ene werkt wel met VVP, de andere niet.

Ben op dit moment bezig een testopstelling te maken om uit te zoeken welke combinatie console/logger/firmware wel of niet werkt en waarom niet.

Vooralsnog geen oplossing gevonden.

Hou je op de hoogte als ik iets vind.

Groeten, Wim