Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door whozee
#52958
Heb mijn Asus Eebox 1502 voorzien van de laatste versie van Windows t.w. Windows 8 64 bits pro NL.
MS biedt deze upgrade via hun website aan voor 30 euro. Upgrade keurig na download zichzelf geïnstalleerd, zonder dat u de computer geheel opnieuw moet installeren in ca. 1 uur.
Incompatible software wordt aangegeven. Schijfruimte benodigd van ca 20 GB.

Argument om dit te doen is, omdat deze Windows versie beter om zou kunnen gaan met touchscreens (hier geen sprake van) en lichtere processoren, vnl. aanwezig in smartphones.

Draai dit nieuwe systeem nu 3 dagen zonder problemen en goed stabiel.
VVP en VSPE draaien tegelijk met WSWIN, Weatherlink 6.02, Weatherdisplay en Cumulus.
Door Snarf2000
#52959
Aan windows 8 is in de kernel daadwerkelijk niet zo veel veranderd tov Windows 7.
Windows 8 is eigenlijk windows 7 met een leuk jasje.

Ik zou het dus ook vreemd vinden wanneer iets niet zou willen draaien, wanneer het bij windows 7 wel draaide.
Alle vensters die je tegenkomt zijn gewoon van Windows 7.

Ik ben persoonlijk alleen zeer ontervreden over de algehele layout van windows 8 en de gehele omslachtigheid daarbij om iets te vinden zoals we gewend zijn.

Ik ben na 2 weken terug gegaan naar mijn oude vertrouwde windows 7 ultimate.

Bij microsoft is het zo dat ze een redelijke versie maken na een goede.
W3.11-goed
w95-redelijk
w98(se)-goed
w2000-redelijk
XP-goed
Vista-redelijk
7-goed-goed
8-redelijk?

Windows 9 wordt weer een mooie versie?
Microsoft zal deze versie gaan maken op basis van de klachten die ze uit den lande krijgen over windows 8.

Althans, dit is mijn mening.
Door CeesT
#52963
Windows 9 wordt weer een mooie versie?
Microsoft zal deze versie gaan maken op basis van de klachten die ze uit den lande krijgen over windows 8.


Hoi,

Helemaal mee eens Frans. Ik ben van plan om Windhoos 8 maar eens helemaal over te slaan. Wat een draak van een interface zit daarin. Echt 3 x niks. Ik vergelijk Windows 8 zelfs met Windows M(eer) E(llende). Ben er niet gelukkig mee. Bovendien zag ik de noodzaak ook niet zo van een nieuwe Windows. Ik ben echt dik tevreden met W7 Ultimate.
Door CeesT
#52968
tinuz97 schrijft:
http://classicshell.sourceforge.net/ :laugh:


Hahaaa,

Dat ga ik eens proberen, wie weet werkt het.
Door JPC
#52971
Snarf2000 schrijft:
W3.11-goed
w95-redelijk
w98(se)-goed
w2000-redelijk
XP-goed
Vista-redelijk
7-goed-goed
8-redelijk?

Ik denk hier ook zo over, maar het rijtje is niet helemaal correct.
W2000 hoort hier niet in thuis, maar wel Windows ME

In het DOS tijdperk gold dat voor
3.x OK
4.x slecht, fabrikanten maakten een eigen 3.x om maar geen 4.x te hoeven installeren.
5.x OK
Door WillemMoes
#52974
windows 95 was, als ik het mij goed herinner niet slecht (zeker beter dan 3.11), windows 98 was minder tot windows 98SE kwam en 2000 was een pro programma, helemaal buiten categorie en de voorganger van XP.
of de kernel van windows 8 identiek is aan 7 weet ik niet maar ik zou er aan twijfelen, telkens een nieuwe versie komt zegt men dat, er is lang gezegd dat XP een veredelde DOS was enz.
Ik vind alles bij elkaar genomen dat Microsoft nog niet zo'n slechte producten heeft, ze staan heel open voor producten van andere ontwikkelaars om het te laten draaien in hun besturingssysteem en de meeste problemen vloeien daaruit voort.
Ik herinner mij dat ik met dbase een programmaatje schreef dat heel de boel plat legde en dat was beslist niet de schuld van windows :-) ik gaf gebruikte resource niet tijdig vrij en na een tijdje was het gedaan met spelen.
Door CeesT
#52975
Ik vind alles bij elkaar genomen dat Microsoft nog niet zo'n slechte producten heeft


Dat ben ik helemaal met je eens. Maar je moet niet vergeten dat we met de producten van Microsoft zijn "opgevoed" en dus zijn we eraan gewend.

Hoe zou het zijn geweest als we met de producten van Linus Thorvalds "groot" waren geworden. En ik ken mensen (lees mijn zoon) die deze mening niet met je delen ;) .

Ik ben in zijn ogen een "hopeloos geval". Tegelijkertijd ben ik in zijn ogen wel een bewonderenswaardig "oudje" die niet bang is van computers en niet getrouwd is met Windows en ook nog iets weet van Linux, Unix en Mac OS.
Door tinuz97
#52980
CeesT schrijft:
tinuz97 schrijft:
http://classicshell.sourceforge.net/ :laugh:


Hahaaa,

Dat ga ik eens proberen, wie weet werkt het.


Werkt prima,gebruik het al sinds de release ;)