Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door AenG
#56143
Ik heb sinds kort Explorer 10 op mijn pc geïnstalleerd en merk dat WU-Graphs niet goed werkt.

Als je met de muis op de grafiek staat dan zag je altijd een waarde verschijnen. Dat werkt nu niet meer.
In andere browsers werkt het wel.

Hebben jullie dit probleem ook met IE10?

Gr. Geert
Door powerr
#56145
Ik gebruik hier Windows 8 met Internet Explorer 10. Ik ervaar hetzelfde probleem. In bijvoorbeeld Google Chrome werkt het wel. Zelfs de compatibiliteitsweergave verhelpt het probleem niet.
Dit soort problemen komen wel vaker voor in Internet Explorer. Zo heb ik ook wel eens dat een button niet werkt in IE, maar wel in andere browsers.
Maar verder vind ik IE 10 wel fijn werken.
Door teesee64
#56167
IE is een nachtmerrie voor website makers.

Het is echt een ramp stuk software. Wat in Firefox en Chrome goed werkt, ziet er niet uit in IE. Ga je af op IE (dat alles daarin goed werkt) dan werkt het weer niet 100% in de overige browsers.

Ik snap er geen drol van waarom er niet gewoon 1 standaard is waar alle browsers mee om kunnen gaan. Ja die standaard is er wel, maar de browser bouwers geven ieder hun eigen draai eraan.

Ben juist bezig met een nieuwe live console voor Cumulus en dat draait op alle browsers perfect, behalve op IE 10. Het script is helemaal op en top html 4.01 strikt goedgekeurd en nog bakt IE er niets van. Ben nu bezig om het script html 5 klaar te maken, maar dat valt erg tegen. Wat in html 5 goed is, is in 4.01 fout en andersom.

Maar ja, zolang M$ ermee doorgaat om IE bij de windows versie af te leveren, blijven heel veel mensen IE gebruiken.

Wat mij betreft mogen ze IE in de ban doen!


Groet,
Theo
Door AenG
#56178
Dag Theo,

Voor de ontwikkelaar is het een drama om een website in iedere browser dezelfde look te geven.

Bij mij op het werkt staan honderden computers waar nog gewerkt wordt met IE8. Mijn eigen website ziet er daar totaal anders uit omdat ik gebruik maak van bv. CSS3.

Nu heb ik weer gedoe met IE10. Ik dacht dat deze een hele verbetering zou zijn, het tegenovergestelde is waar. De compatibiliteitsweergave heb ik al vele malen moeten gebruiken omdat ik anders verschillende websites niet eens kan bekijken.

Het probleem met WU-graph is op het forum aangekaart, ik heb alleen nog geen antwoord.

Gr. Geert
Door wvdkuil
#56182
AenG schrijft:
Ik heb sinds kort Explorer 10 op mijn pc geïnstalleerd en merk dat WU-Graphs niet goed werkt.

Als je met de muis op de grafiek staat dan zag je altijd een waarde verschijnen. Dat werkt nu niet meer.
In andere browsers werkt het wel.

Hebben jullie dit probleem ook met IE10?

Gr. Geert
Hallo Geert,
Altijd als er een nieuw release van IE uit komt, gaat het fout op de specifieke IE stukjes code in de pagina's. Zo te zien aan de foutboodschappen ook deze keer . Het script wat de de extra informatie in de grafieken moet afbeelden (WZ tooltips) gaat fout op de controle van welke versie IE wordt gebruikt.

Het vreemde is dat het debug console (F12) wel fouten geeft maar niet precies aan geeft waar het mis gaat. Zowel Chrome als IE9 bijvoorbeeld hebben geen last van de dubbele HTML/HEAD in je pagina, terwijl IE10 er wel over klaagt. IE10 ziet dus wel meer fouten, maar handelt de zaken weer eens anders af dan vroeger.

Ook op de demo site voor WU-graphs zelf treedt exact dezelfde fout op en in het zelfde release als wat jij gebruikt. Het is dus zeker niet iets waar je zelf iets aan kan doen.

Groeten, Wim
Door Wietse
#56189
Internet Explorer is niet meer wat het was. Het is nu gewoon een goede browser voor de standaardgebruiker. Dat jij Geert, zovaak de 'compabiliteitsmodus' moet gebruiken zegt meer over de onkunde van die webmaster dan over Internet Explorer. In die websites zitten vaak nog lay-outs specifiek ontworpen voor IE 7/8/(9). Indien je nu deze websites bezoekt met IE wordt er dus een template tevoorschijn getoverd die gebasseerd was op de gebrekkige standaarden van Internet Explorer 8 of lager.

Nu Internet Explorer 10 eindelijk een volwassen browser is wordt nu juist zo'n template anders door de browser geïnterpreteerd dan wanneer je de website zou bezoeken met Internet Explorer 7/8.
Door nolversteeg
#56199
Hallo Meteovrienden,

zit volgens mij ook in de instellingen van IE10,

Ik kan op alle plaatsen komen binnen HWA alleen als ik op het forum wil krijg ik de melding volgens de afbeelding.

En weet g niet hoe ik daar van af kan komen.
Door wvdkuil
#56200
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

zit volgens mij ook in de instellingen van IE10,

Ik kan op alle plaatsen komen binnen HWA alleen als ik op het forum wil krijg ik de melding volgens de afbeelding.

En weet g niet hoe ik daar van af kan komen.
hallo Nol, de cache / geschiedenis van IE legen zal helpen. Er hoort geen index.php te staan aan het eind van de url.
Groeten, Wim