Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSParkstad
#58472
Goedendag @ALL,

Ben nu aardig wat uurtjes aan het zoeken hoe ik aan METAR gegevens kom die ik kan gebruiken in de Weather2 Template van wvdkuil.

Ik vind genoeg gegevens maar net niet dat met richting en hoeveel km dat het is vanaf locatie Parkstad.
Nu staan de gegevens erbij vanaf Leuven en de richting vanaf Leuven.

Nu kan ik dit wel met Google maps doen een rechtstreekse afstand berekenen maar dan mis ik de richting nog, kan ik die wel +- doen maar hou toch van het goede werk.
Ook heb ik de document in pdf wat bij Wim op de site staat maar ook hier mis ik toch nog de richting en afstand en op die 3 links die erbij staan kun je dit ook niet zien of vinden.

Dan heb ik op de site van Saratoga gekeken en dacht ik van yes eindelijk zoek resultaat maar helaas, daar staat wel en zoek functie met GEO gegevens maar niet voor NL wel voor in de US.

Maar bestaat zo'n zoek functie ook voor Europa en dan met name Nederland?

Ik heb echt lang gezocht en gegoogeld ;-)
Door WSParkstad
#58482
PH9R schrijft:
http://saratoga-weather.org/wxtemplates/find-metar.php

Als je je coordinaten juist invuld krijg je ook de info in Europa ...



Ja dat dacht ik ook en heb nu alles geprobeerd in welke vorm dan ook maar helaas krijg telkens een error dat ik het inderdaad niet goed invul.

Mmmmmm wat doe ik verkeerd zeg ;-)

Bedankt voor de info en ja deze link had ik ook al geprobeerd voor het plaatsen van dit bericht en daarom snap ik het niet dat het niet lukt, vreemd.


Nou zeg, gewoon de getallen invullen en dan zonder een + of -, he he.

Schaam mij nu rot anagezien het gisteren niet lukte en nu naar een frisse start wel hahaha.

Toch bedankt begon ana mij zelf te twijfelen.

Denk dat ik maar het Template eventjes met rust ga laten ;-)

Fijne zondag iedereen.