Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
#61162
Hallo Meteovrienden,

Momenteel heb ik 2 IP webcams draaien. wat redelijk werkt. Axis gerelateerd.

Nu mijn vraag is er een mogelijkheid dat ik de beide cam's kan laten streamen, maar absoluut geen gebruik meer wil maken van Java.

Mag natuurlijk niet teveel kosten, en zonder reclame. op mijn eigen site.

Het is te gek dat de kijkers van alles moet installeren om de cam te zien.

wie weet raad?

Groeten Nol Versteeg
http://www.nolversteeg.nl/
http://www.meteoeersel.nl/webcam.php
Door ws vreewijk
#61165
Tja Nol ,geen java maar ik zie op je site wel java maar dan applet volgens mij en geen java script.

Wil je de webcam zo compatibel mogelijk maken voor alle brouwsers denk ik dat op dit moment java de beste keuze is,zichtbaar op i pad op android op alle brouwsers ik ben benieuwdhoe je dat straks wil reasliseren zonder java,nadeel is minder vloeiende beelden.

Zelf heb ik al de nodige ellende achter de rug met webcam streaming en diverse alternativen.
Pas nu ik webcamxp gebruik is mijn hele systeem stabiel geworden,waar ik eerst 2x per week de pc moest laten rebooten.

Jammer dat windows stream niet compatibel is met de moderne brouwsers persoonlijk vond ik dat de meest vloeiende beelden en kwaliteit.

Ik ben reuze benieuwd naar je oplossing,straks,en sta open voor simpele oplossingen,
ik heb ze niet kunnen vinden.

gr Chris
Door nolversteeg
#61166
Hoi Cris,

"ik zie op je site wel java maar dan applet volgens mij en geen java script.".

Dit heeft altijd gewerkt, alleen niet op IOS en Android. maar dat is een ieder bekend.

Java is een beetje outdated. en nu alleen maar afwachten wie dit gaat overnemen/veranderen,

Hier op mijn PC werkt het als een speer, maar ik kan niet verlangen van andere kijkers dat ze hun PC /Ipad /telefoon moeten gaan verzieken/aanpassen om mijn plaatjes te kunnen zien.

Groetjes Nol
Door ws vreewijk
#61167
Hi Nol en dat is nou precies waarom ik java script heb nu,na aanschaf van een android tablet zag ik geen webcam meer ,en bij mn overburen op de ipad ook niet.

Ook op firefox en chrome geen webcam zonder plugin met mn windows stream vandaar mijn overstap naar java script wat in tegenstelling tot applet en windows media stream op bijna elke brouwser cq tablet gewoon zichtbaar is.

Jammer dat er niet EEN simple oplossing is allerlei andere mogelijkheden als mp4 en h264 of hoe het allemaal mag heten ten spijt.
Flash is ook al uit den boze tja wanneer komt dr nou een simpele oplossing?

ik zou je kunnen vermoeien met een aantal links maar ben er te lui voor:) trouwens jou kennende heb je research gedaan:cheer:

O ik zie op mn windows pc je cam niet.

gr Chris
Door ws vreewijk
#61173
Hallo Nol,

Op android beide niet.

Zal zo even op ie en chrome kk.

Gr Chris
Door ws vreewijk
#61174
op beide ie en chrome zie ik alleen de java waaier draaien.

bij de onderste link kan ik duidelijk zien dat je geen java script maar applet draaid.

gr Chris
Door nolversteeg
#61180
ik weet er alles van Chris, (stomme opmerking van mij), 'het heeft altijd gedraaid'

Maar spontaan in de mist. script is niets aan gewijzigd, het enige kan nog zijn dat een java update de boosdoener kan zijn. en in IOS/Android heeft het nog nooit gewerkt.maar ik ga verder speuren.

En hij doet het echt http://nl.webcams.travel/webcam/1334085361-Weer-Eersel-richting-OZO-Eersel

alvast bedankt.
Gr, Nol