Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Remko Spakman
#61425
Ben op dit moment bezig met repareren van de schoorsteen. Nu kan ik ook bij de windvaan komen van de vantage pro 2 en mijn vermoeden wordt bewaarheid; hij draait in mijn ogen inderdaad te zwaar. Pas bij een windkracht van ongeveer 10 km/uur begint hij te reageren. Ik kan hem nu draaien en in een bepaalde positie zetten en dat gaat toch behoorlijk zwaar.

Iemand ervaring met dit fenomeen?

Bij voorbaat dank,

Koos Spakman
Door nolversteeg
#61426
Hallo Koos,

In principe zou hij licht moeten draaien , de as is een asje wat in een potentiometer zit,(regelbare weerstand,) het kan zijn dat er vuil in gekomen is, dat is schoon te maken door da vaan even los te halen met dat kleine inbus sleuteltje, en als het schoon is een klein druppeltje naaimachine olie op het asje doen, en met de hand de olie er in draaien.(masseren). Het kan ook zijn dat de drip ring afgezakt is,

Groetjes Nol.
Door Remko Spakman
#61427
Bedankt Nol, dat was het precies. We hebben hem gemasseerd en uiteindelijk een druppeltje siliconenolie toegevoegd. Hij draait nu weer superlicht. Het was dus een kwestie van vervuiling.

Koos
Door nolversteeg
#61428
Hoi Koos,
Ik begin on te zeggen K...T, smeermiddel is naaimachine olie , of olie uit de auto.

Maar silicone. Ik, kan het niet genoeg zeggen is geen smeermiddel.

En denk er van wat je wilt, het is een glij middel, maar ABSOLUUT niet als smeermiddel, het is waterafstotend, maar het smeert niet.

En het probleem is , als het er eenmaal op zit, het heel moeilijk te verwijderen is.

Nu Kapital.

SILICONE ONGEACHT IN WELKE VORM IS GEEN SMEERMIDDEL, OF TE VERGELIJKEN MET OLIE,
MAAR EEN WATERAFSTOTEND ANTI ROEST OF GLIJMIDDEL.

Je kan wel TEFLON gebruiken, maar dan spreek ik over een fiets.

Voor de hele kleine lagertjes, helemaal niets , of een half druppeltje naaimaschine olie.

Zie mij als een ouwe gek. Maar, "weer" alles wat met siliconen te maken heeft uit je woordenboek. en gebruik gewoon Olie als smeermiddel, voor draaiend onderdelen.

Als niets meer lukt, dan WD 50 of Coca Cola, maar dan zitten we in een andere fase. (roest).

doe er niks mee, maar onthoudt het
groetjes Nol
www. meteoeersel.nl