Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSParkstad
#63996
Goedendag,

Vraag, waar kan ik de Baro veranderen in de steelserie in de gauge.
Heb nu 2 verschillende bar en geeft hij in de steel de zee druk aan.
Bijlagen
Schermafdruk_2015_01_16_12.png
Schermafdruk_2015_01_16_12.png (85.17 KiB) 2444 keer bekeken
Door wvdkuil
#64019
Het is iets anders dan je aangeeft:
De gauges geven de locale luchtdruk, Kerkrade ligt hoger dan de zee dus de luchtdruk is lager.
De Startpagina en de Header2 uit je afbeelding geven de berekende sea-level pressure.

Er zijn twee tags bestanden. De todayTags.php die in de kop van je plaatje wordt gebruikt. Jij hebt 4 soil sensoren dus een paar jaar geleden heb je een aangepaste versie van todayTags.html gekregen die nog steeds correct wordt gebruikt.

Voor de gauges wordt het realtimeTags.html bestand gebruikt.
Maar bij de installatie van de template 2.6e is stap 5 - het genereren van de tags bestanden - overgeslagen omdat de tags bestanden er toch al waren. Maar helaas de realtimeTags.html van je oude installatie is en was foutief voor de luchtdruk. Daar wordt nog actual_thb0_press_hpa in plaats van actual_thb0_sealevel_hpa gebruikt. Dit is je oude site met dezelfde afwijkende waardes. http://www.weerstation-parkstad.nl/weather25/index.php?p=21

De oplossing is het juiste bestand weather2/uploadMH/realtimeTags.html in je Meteohub map graphs/ te plaatsen. Vanaf dat moment moeten de gauges synchroon lopen voor zowel je oude als je nieuwe site.

@parkstad: omdat je een redelijk afwijkende nummering hebt van de Meteohub sensoren kan ik niet meteen garanderen dat geen andere waarde verstoord wordt. Daarom had ik je per mail om een kopie uit de graphs map gevraagd. Maar 95% kans dat het goed gaat met de standaard download versie van realtimeTags.html.

@all alleen de allereerste versies van de MH tags-files gingen uit van het gelijk lopen van de console logger met de Sealevel luchtdruk. Dat is vaak ook zo, maar meteen nadat het eerste verschil opdook zijn de tags-files aangepast.

Wim
Door WSParkstad
#64020
Hallo WIm,

Weer bedankt voor je top uitleg.
Wordt nu vervolg, ga kijken of ik dat bestand kan vinden en stuur het je op via de mail.

M.Vr. Gr
Door WSParkstad
#64021
Mail verstuurd Wim.

Kan het probleem ook nog eraan liggen aangezien ik niet in weather2/uploadMH/ upload maar in de root zelf.
Door WSParkstad
#64028
@Wim,

Opgelost en werkt perfect, je moet het maar weten en jij speelt er mee of het niks is, ik zelf moet alles tich keer door lezen omdat het vreemde iets voor mij blijft en dan heb ik idd helaas veel vragen en inderdaad vaak domme of vervelende vragen.

Het is een template waar je veel voor moet weten maar wel een mooie template en daarom zal ik niet gaan afwijken, dan scheldt je mij maar eens vaker uit waarvan ik weer leer en ik het zie als gezonde kritiek ;-)