Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
#75135
BrEw schreef: 31 dec 2023, 10:17
mandersp schreef: 29 dec 2023, 17:39 Ik heb hem ook bij mij staan: https://weerstationafferden.nl/waardes/
De waarden lijken mij wel te kloppen maar worden m.i. op een nogal verwarrende manier getoond.
Op de zon/maan pagina van Awekas staat een en ander een stuk overzichtelijker weergegeven.

Groet,
Hans
Mee eens. De php-code die ik heb aangeleverd bevat slechts de berekening en ruwe data.
Op volgorde zetten lukt me nog wel, maar zo mooi als Awekas dat heeft gedaan vind ik nogal een uitdaging.

Ik vind het overigens wel een leuke uitdaging, maar de tijd ontbreekt me momenteel.
Misschien heeft iemand zin en tijd om het te proberen? ;)
#75141
@deHoutAlkmaar:

Zie het wat laat, maar alsnog bedankt voor jouw ChatGPT script!
Ik krijg het in ChatGPT niet voor elkaar om een werkend script te laten maken :)

Zou je nog eens een poging kunnen doen waarbij geldt voor

Blauwe Uur: start in de ochtend als de zon 6 graden onder de horizon is en eindigt als de zon 4 graden onder de horizon is. In de avond start het Blauwe Uur als de zon 4 graden onder de horizon is en eindigt als de zon 6 graden onder de horizon is.

Gouden Uur: start in de ochtend als de zon 4 graden onder de horizon is en eindigt als de zon 6 graden boven de horizon is. In de avond start het Gouden Uur als de zon 6 graden boven de horizon is en eindigt als de zon 4 graden onder de horizon is.

De tijden voor vandaag zouden ongeveer moeten zijn:
Blauwe Uur: ochtend 8.03-8.18
Gouden Uur: ochtend 8.18-9.44
Gouden Uur: avond 15.39-17.05
Blauwe Uur avond 17.05-17.20

Ben benieuwd of het lukt om deze specifieke waarden getoond te krijgen.

/edit: oh, ik zie nu pas je laatste bericht.
Zou je eventueel jouw "discussie" met ChatGPT kunnen delen met me, zodat ik kan proberen om dit zelf voor elkaar te krijgen?