Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
#9841
Hallo

Voor al onze nieuwelingen, je heb het programma Virtual VP nodig om meer als een weerprogramma op je computer te laten draaien.

B.V. heb je een Vantage Pro 2 dan zal je eerst Weatherlink MOETEN installeren om de Vantage of Envoy goed te laten draaien.

Wil je daarna b.v. WeatherDisplay erbij gebruiken zal je Virtual VP erbij moeten installeren om een goed stabiel draaiende computer te krijgen.

Heb je Virtual VP kan je ongeveer 6 programma.s intalleren en tergelijk laten draaien zonder problemen.

John van Os
Door hjr
#9843
Hallo John,

Heb hier al het nodige over gelezen. Lijkt me wel aardig om eens te gaan proberen, maar waarom MOET eerst WL geinstalleerd worden?

Henk Jan
Door osjohn
#9846
Zowel de drivers als de software zijn nodig om een ander programma goed te laten draaien.

Maar voor de installatie van weatherlink goed de bijlage lezen, zeker als je USB heb moet je voor je de vantage aansluit eerst in weatherlink de seriele poort aanvinken.
Anders loopt het geheid fout, en krijg je het bijna ook niet meer hersteld.

John
Bijlagen
Door Eckie76
#9847
osjohn schrijft:
Hallo

Voor al onze nieuwelingen, je heb het programma Virtual VP nodig om meer als een weerprogramma op je computer te laten draaien.

B.V. heb je een Vantage Pro 2 dan zal je eerst Weatherlink MOETEN installeren om de Vantage of Envoy goed te laten draaien.

Wil je daarna b.v. WeatherDisplay erbij gebruiken zal je Virtual VP erbij moeten installeren om een goed stabiel draaiende computer te krijgen.

Heb je Virtual VP kan je ongeveer 6 programma.s intalleren en tergelijk laten draaien zonder problemen.

John van Os


Virtual VP is ook handig om het "screenshot-probleem" van WS Win te verhelpen.
6 programma's draaien is mij iets te veel van het goede. Ik draai nu al 3 jaar uitsluitend WS Win, zonder problemen.
Ik heb afgelopen jaar geprobeerd met Weather Display te werken. Helaas zonder resultaat. Wat ik ook doe of probeer, er is in de verste verte geen stabiliteit te ontdekken. Het lukt me niet om minstens 24 uur van huis te gaan zonder dat Weather Display vastloopt, of er andere problemen optreden.
Het uitlezen van de datalogger met WD kost duurt een eeuwigheid.
Ik schakel WS Win uit, wil WD opstarten en moet vervolgens een half jaar wachten voordat alle data uit de logger van de Davis binnen zijn.
Door osjohn
#9849
Olaf, ik heb hier een computer om alles uit te proberen, nu heb ik toch veel via TCP-IP settings lopen.

Cumulus, Weatherlink, VP Live, en WeatherDisplay draaien perfect op de TCP-IP settings.
Via de meeste moderne programma,s kan dat nu, het brengt minder problemen.

Wat er dan met jou WeatherDisplay gaande is ??? bij mij is het, het stabielste programma nu, schakel die dan eens op 127.0.0.1-5511 ???

John
Door osjohn
#9853
Olaf, nu heb ik juist VirtualWeather Station ook via TCP-IP settings laten draaien.
Het laad veel sneller de gegevens, en draait ook veel soepler.

John
Door SpeedyGJ
#9861
Ik heb WL / WD / Cum draaien, nu nog VWS :D
Alles draait trouwens stabiel :)
Door WeerStationWoerden
#9863
hoi John
bedankt voor deze Topic.
ik heb hier erg veel aan ( ivb vastlopen van de weer software )
ik heb alles uitgevoert zoals je had beschreven .
kan nu nog niet zegen of het heeft gewerkt .
Maar heb weer goede moet

MVG Gert