Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door maanph
#10049
Hallo,
Ik werk met een Nexus Pro draadloos weerstation met TFA Nexus Version 1.2 software. Het heeft 5 maanden probleemloos gewerkt tot ik foutmeldingen kreeg bij het binnenhalen van data ('0 39903'702777 ist kein gültiger Gleitkommawert.)
Ik heb het basisstation losgekoppeld van de computer, batterijen eruitgehaald en de software op de computer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het probleem blijft zich voordoen.
Wie kan mij helpen aan een oplossing? De leverancier stelt voor om het bestand nexusorg.dbf te verwijderen, maar dat gebeurt al bij het deïnstalleren. Wie heeft een goed idee?

Philip
Door wslangerak
#10056
Hallo Philip,

Ik heb even voor je gezocht en kwam dit tegen:

Het begon toe ik de foutmelding kreeg " '0 41', ist kein gültiger Gleitkommawert"
Die fout is ondertussen opgelost. Volgens mij heeft die fout iets te maken met de datebase waar alle metingen in worden bijgehouden.
Dat is een klein bestandje dat je kan openen in Excel.
Ik heb de software opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht de fout zou weggaan. Niet dus...
Pas toen ik na het deinstalleren van het progr. de map TFA Nexus (in de map Program Files) van m'n systeem verwijderde en dan terug de software installeerde was de fout opgelost.

Daarna, toen alles weer leek te werken, kreeg ik de fout dat het aangesloten station geen Nexus was.
Gewoon ff het apparaat verwijderen uit de lijst hardware en het terug opnieuw aansluiten zou dit moeten verhelpen. Dat werkte althans bij mij...


Dit is het forum waar ik het heb gevonden:

http://wsk.xsbb.nl/viewtopic.php?f=19&t=781635

En ook op ons eigen forum staat wellicht de oplossing:

http://www.hetweeractueel.nl/forum/tfa-nexus-mebus-irox-honeywell-weerstations/3435-tfa-nexus

Succes,
Kees.
Door maanph
#10062
Kees,

Geen succes.

Ik heb de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de basis volgens de regels ge-reset maar dat geeft nog geen verbetering. Ik heb het idee dat de gegevens in de basis set niet volledig gewist worden.

Nog meer ideeën?

Philip
Door jorissynaeve
#10063
Ik maak een backup van mirror en data en verwijder de mirror en data. Vervolgens start ik het programma opnieuw op en ondervind ik geen problemen meer.

Binnenkort werk ik nog enkel op mijn eigen geprogrammeerde inleesprogramma (java/linux) dus ga ik dat probleem ook niet meer hebben :)