Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door duck1966
#10404
weer wat geleerd , Ik heb ook een ee machine draaien en ben van plan om er nog 2 te kopen ,Een gebruik ik nu voor W.D. en voor WXToImg de ander wil ik straks bliksem detectie op hebben en de ander voor reserve
groetjes ronald







www.weerstationteraar.nl
Door osjohn
#10504
Ik zag bij Alternate een klein PC,tje staan wat ik zou kiezen, de Alternate Micropower 910, zonder besturingssysteem voor 199 euro.

Een bijzonder goedkoop en snel stukje vakwerk,

Behuizing
Type Foxconn L10-S3
Uitvoering Desktop, Micro Tower
5,25 inch, extern 1 bay(s)
3,5 inch, intern 1 bay(s)
Formaat (BxHxD) 283 x 95 x 282 mm


Voeding
Vermogen 170 Watt


Processor
Omschrijving Intel® Atom 330 (1,6 GHz)
Kloksnelheid 2x 1600 MHz
Level 1 Cache 2x 56 KB
Level 2 Cache 2x 512 KB
Bussnelheid 533 MHz (Quadpumped)
Core 45 nm
max. stroomverbruik 8 Watt
Core Spanning 0,9 Volt - 1,16 Volt
Socket 441


Geheugen
Omschrijving 2048 MB DDR2
Totaal capaciteit 2.048 MB
Aantal modules 1
Type SDRAM-DDR2
Standaard DDR2-533
max. 2.048 MB mogelijk


Grafisch

Grafische chip Graphics Media Accelerator 950
Geheugen gebruikt max. 192 MB van het RAM-geheugen
Aansluitingen VGA


Chipset
Intel® 945GC


Moederbord
Aansluitingen 4x USB, 1x VGA, 3x Audio, 1x RJ-45, 2x PS/2, 1x COM, 1x LPT


Netwerk 10/100 Mbit/s


Optische drives
DVD: 22x branden/ 16x lezen
DVD-Brander


Harddisk
320 GB bruikbaar, SATA/ 7200rpm/ 16MB/ 8,9ms


Opmerking
Bij deze pc wordt niet meegeleverd: besturingssysteem, toetsenbord, muis, monitor


Garantieperiode 24 maanden


Dit product AanbevelenMail uw vrienden en kennissen over producten die u op onze site heeft gevonden.
PrintversieZorgt voor een "print-vriendelijke" versie van de info pagina.
Vergelijkenvoeg dit product toe aan uw productverglijking.
Fout meldenHeeft u een fout ontdekt? Laat het ons weten!
Meer Top Highlights Blu-ray Brander
BDR-203BK € 189,- Geheugen
4 GB DDR2-800 Kit € 49,- Headsets
Medusa 5.1 ProGamer € 69,-


John van Os
Door osjohn
#10537
Hallo Geert

Ik heb hetzelfde moederbordje, het draait als een speer maar heb wel de steker van de koeling eraf liggen vanwegen de geluidsproductie die dat kleine ding geeft.

Maar wij kunnen zo,n PC,tje zelf bouwen, het voorbeeld wat ik bovenstaand bracht is voor degene onderons die zelf geen PC,tje kunnen bouwen, daarom vind ik dat deze keuze beter is dan de Asus EEE-PC, zeker ook omdat het werkgeheugen 2GB.
Ik kan voor dit geld niet de losse onderdelen kopen.

Voor het video chipje wordt al zo,n 200/500mb geheugen gereserveert dus hou je bij Asus maar zo,n 500MB werkgeheugen over, en dat is toch wel erg weinig voor b.v. een Boltek kaartje goed laten draaien.

Dit is uiteraard vrijblijvende informatie voor de mensen die een keuze moeten maken, en zelf geen PC kunnen bouwen.

John van Os
Door AenG
#10540
Die fan op het board maakt bij mij ook zeeeeeer veel lawaai. Deze heb gelijk vervangen door een stiller exemplaar (SilenX Ixtrema Pro Case Fan 40 Mm). Deze is nu nauwelijks hoorbaar, en paste perfect in de houder.

Met eigen gebouwde configuraties ben je inderdaad wat flexibeler. En je hebt nog wat de "prutsen" ook!
Door osjohn
#10541
Bedankt Geert voor de informatie van het koelertje, ik had het nog niet uitgezocht en gewoon de stekker eruit getrokken.

John van Os
Door pb2rdf
#10557
@John
Ik zou die stekker er maar weer gauw insteken, tenzij je op termijn een nieuw boardje wil kopen.
De fan zit er op om de warmte af te voeren, dus temperatuur laag te houden.

Ook voor electronica geld ;-), hoe lager de temperatuur, des te langer de levensduur !!

grtn, Peter
Door Jan2855
#10559
Voor het video chipje wordt al zo,n 200/500mb geheugen gereserveert dus hou je bij Asus maar zo,n 500MB werkgeheugen over, en dat is toch wel erg weinig voor b.v. een Boltek kaartje goed laten draaien.


Het uitbreiden van het werkgeheugen van de Eee-pc is een fluitje van een cent. Op het internet zijn genoeg handleidingen te vinden die je kunnen helpen.
Ik heb de 1GB uitgewisseld voor 2GB en daar doet hij het prima mee. Eerst stond hij op zolder maar hij accordeerde niet met de CV-ketel en dat gaf veel vastlopers. Nu staat hij netjes in de meterkast, geen vastlopers meer, ook maakt hij geen herrie en gebruikt weinig stroom.
Het is echt een aanrader en ik kan hem aanbevelen.

Groet, JanvR