Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Luc
ikkuh schrijft:
Luc schrijft:
Hoi Wisse,

Dit kaartje is gemaakt op basis van de 'gemelde' sneeuwhoogtes tot 14:00u. Niet op basis van de 'gevallen' sneeuwhoogtes. Met andere woorden: een sneeuwhoogte die om 14:00u nog niet was doorgegeven staat ook niet op de kaart.

gr,
Luc

Hoi Luc,

Hoe zit het met de grote regionale verschillen. Als ik zo de actuele sneeuwhoogtes bekijk heeft Wisse als laatste 25cm voor Grootegast ingevoerd. Ikzelf woon +/- 1km van hem af, net buiten het dorp in de polder hier 35cm gemeten (ook ingevoerd). Alleen is mijn woonplaats wel hetzelfde als Wisse.
Worden die weerkaarten op exacte gps positie bepaald of puur als 'dorp' of stad.

Groeten,
Johan
In het kaartje worden de exacte GPS locaties gebruikt. In de tabel heb ik echter de woonplaats weergegeven, omdat een GPS locatie zonder kaartje zo weinig zeggend is.

Gr,
Luc
Door Roelof
Ik zag in het overzicht emmen en hoogeveen met respectievelijk 66 en 40 cm.
Er is wel sneeuw gevallen maar niet zoveel als hier is vermeld of ze moeten de breedte op de grond gemeten hebben.:lol: Je zult dus voor dit soort gevallen voor zover mogelijk ook een filter moeten inbouwen denk ik.

Roelof
Door Luc
Hier een nieuw kaartje gemaakt door weerplaza.nl op basis van de data op HWA tot 21:30uur:
Bijlagen
sneeuwkaart2.jpg
sneeuwkaart2.jpg (139.94 KiB) 3198 keer bekeken
Door Luc
Roelof schrijft:
Ik zag in het overzicht emmen en hoogeveen met respectievelijk 66 en 40 cm.
Er is wel sneeuw gevallen maar niet zoveel als hier is vermeld of ze moeten de breedte op de grond gemeten hebben.:lol: Je zult dus voor dit soort gevallen voor zover mogelijk ook een filter moeten inbouwen denk ik.

Roelof
Bij handmatige metingen zijn 'spookmetingen' nog moeilijker te voorkomen. Zeker als iedereen meldingen kan doen, ook niet weerstation eigenaren. Deze kaartjes zullen ook niet automatisch gegenereerd gaan worden, omdat de data altijd eerst enigszins gevalideerd moeten worden. De 66cm valt buiten de boot met andere metingen, zeker omdat de melding al om 12:00u is gedaan. Omdat daarna het daarna ook nog gesneeuwd heeft in die omgeving, zou er nu nog meer moeten liggen. Dat lijkt zeer onwaarschijnlijk...

Gr,
Luc
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

ik heb vandaag 2 maal de sneeuwhoogte doorgegeven was niet zo moeilijk met 1e 0 mm en de laatste 1 cm, wat zal ik nu morgenochtend ingeven indien de sneeuw is blijven liggen? of moet ik vanavond (nu dus) mijn tuin een stuk schoonvegen om de neerslag opnieuw te meten .of het totaal van gisteren evt gedooid met de nieuwe neerslag?

groeten
Nol Versteeg
Meteo Eersel
Door wthus
Mooi en helder kaartje!

Die 30cm in Nijmegen kan eruit, daar ligt hooguit 5 á 7 centimeter. Oost achterhoek ligt ook niets, daar is het op veel plaatsen groen. Doetinchem op meetveld om 190h00 een 1.5 centimeter.

PS, misschien is het mogelijk om achter de melding bij te plaatsen of het een geregistreerd HWA station betreft of niet (of dmv de woonplaats te koppelen aan station profiel)

Gr. uit de Achterhoek, Wilber.
Door Luc
wthus schrijft:
Mooi en helder kaartje!

Die 30cm in Nijmegen kan eruit, daar ligt hooguit 5 á 7 centimeter. Oost achterhoek ligt ook niets, daar is het op veel plaatsen groen. Doetinchem op meetveld om 190h00 een 1.5 centimeter.

PS, misschien is het mogelijk om achter de melding bij te plaatsen of het een geregistreerd HWA station betreft of niet (of dmv de woonplaats te koppelen aan station profiel)

Gr. uit de Achterhoek, Wilber.
Tnx voor de info. Er wordt inderdaad opgeslagen wie de melding heeft ingegeven. Dus ik zou kunnen melden:

1) ingegeven door deelnemer HWA
2) ingegeven door forumlid HWA
3) anoniem ingegeven

Morgen maar eens naar kijken.....

gr,
Luc
Door Luc
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

ik heb vandaag 2 maal de sneeuwhoogte doorgegeven was niet zo moeilijk met 1e 0 mm en de laatste 1 cm, wat zal ik nu morgenochtend ingeven indien de sneeuw is blijven liggen? of moet ik vanavond (nu dus) mijn tuin een stuk schoonvegen om de neerslag opnieuw te meten .of het totaal van gisteren evt gedooid met de nieuwe neerslag?

groeten
Nol Versteeg
Meteo Eersel
Morgenochtend gewoon de actuele sneeuwhoogte doorgeven, niet wat er opnieuw gevallen is.

Gr,
Luc
Door Eckie76
wslangerak schrijft:
osjohn schrijft:
Limburg heeft weer vele andere kwaliteiten dan veel sneeuw.

Maar dat Brand bier hè... dat wordt toch helemaal niet meer in Limburg gebrouwen?

Haha, ik drink alleen maar Heineken :laugh:

Goede reclame is dat trouwens.
Door Pim
Hallo allemaal,

Kunnen we vandaag betrouwbaar meten?

Daar waar ik de laatste keer 31 cm heb gemeten, ligt nu 29 cm sneeuw, terwijl er vanmorgen flink wat bij is gekomen.
De sneeuw waait weg en er ontstaan duinen. Op andere plaatsen ligt niks bijna meer.

Wie heeft een oplossing?

Pim
Weerstation Roden
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15