Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door wsEpe
#38769
Vanavond weer een zware onweersbuien op de Veluwe voor de kiezen gehad. Het water dreef over het trottoir, putdeksels uit de straat. Hiermee is juli hier natter dan augustus vorig jaar. Net even liefst 50.6 mm afgetapt in een uur tijd met een piek van 10.6 mm in 5 minuten. Ik heb even een animatie gemaakt van de beelden van buienradar: animatie buienradar.. De rode plekken bleef een uur lang hangen.
Ter info: Vierhouten heeft de eer om de meeste neerslag te hebben dankzij een grote bui eerder vandaag en ligt op 15 km ten westzuidwesten van Epe op het kaartje.
Maandtotaal is nu 241 mm en hopelijk blijft het hierbij. En het toeval wil dat hier op 10 km afstand mijn andere (offline) station blijft steken op 115 mm!
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#38770
Oei,

Wat een lokale verschillen weer vandaag.

Ik reed de hele dag in Provincie Groningen en Drenthe vandaag en schitterend Weer, Bij mij in Coevorden zelfs een Zomerse dag met T max van 26,9 Graden vandaag.

De buiten Temperatuur in de Cabine wees vandaag ook 27 Graden aan onderweg de hele middag.

En inderdaad, Bij thuiskomst vanavond zag ik op de Radar inderdaad al een Bui hangen op de Veluwe.

Nu zijn we volledig op de hoogte waarvoor hartelijk dank voor het leuke verslag en de animatie.

Mvg,

Martijn

Weerstation Coevorden
Door Josje
#38772
Hier in Cranendonck(Z.O.Br) komt behoolijk veel water naar beneden! Brandweer rijdt door de straten,en inmiddels is Eindhoven ook aan de beurt.Daar is de brandweer ook onderweg.Als het aan mij ligt mag het even stoppen...:S
Josje
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#38775
SpeedyGJ schrijft:
Als het aan mij ligt mag je het wel door sturen ;)


Inderdaad Terug met die Bui...

Helaas ook hier in Coevorden weer achter het net gevist met deze bui :(

Dan toch mijn Bamboes,Bananen en andere Grassen maar weer water geven met de tuinslang hier :unsure:

Mvg,

Martijn

Weerstation Coevorden
Door Josje
#38776
Gerrit-Jan & Martijn
Ik zal wel effe blazen dat het jullie kant op komt :whistle:
Toch best heftig,de buien blijven "hangen",ik zou best weleens willen kijken op de camping 1.5 km hier verder op...misschien hebben die niks,of ze drijven weg..
Door Josje
#38777
Even een kleine greep van de meldingen waar brandweer voor uitrukt.

PRIO 2 : WATEROVERLAST BOSFAZANT 17EINDHOVEN
PRIO 2 : WATEROVERLAST LINDE VElDHOVEN
PRIO 2 : WATEROVERLAST SMITSEIND DUIZEL :
PRIO 2 : WATEROVERLAST GRASBAAN EINDHOVEN :
PRIO 2 : WATEROVERLAST DE GAFFEL VELDHOVEN
PRIO 2 : WATEROVERLAST SINT JANSTRAAT DUIZEL
PRIO 2 : WATEROVERLAST PARALLELWEG BUDEL
PRIO 2 : WATEROVERLAST DE POTER VELDHOVEN