Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door Gert
#52326
De NOS is op zoek naar een opvolger voor weerman Erwin Kroll, die eerder dit jaar is gestopt. Bij die zoektocht gaat de hoofdredactie anders te werk dan voorheen. Deze keer staat een screentest voorop; een test die duidelijk maakt of iemand geschikt is voor tv. Iedere meteoroloog die wil solliciteren, kan meedoen aan die test.

"We hopen dat er ook meteorologen reageren die misschien nog nooit hebben nagedacht over presenteren", zegt plaatsvervangend hoofdredacteur Giselle van Cann.

"We willen breder kijken dan alleen de weermensen die nu al op televisie zijn. Daarom zoeken we potentiële kandidaten op."

Screentest

De screentest wordt begin november gehouden op de Wageningen Universteit, waar NOS-weermensen Gerrit Hiemstra en Willemijn Hoebert hebben gestudeerd. Van Cann denkt dat de nieuwe aanpak een groot succes wordt: "Ik verwacht honderden aanmeldingen. Gerrit is wat voorzichtiger; hij denkt aan zo'n tien kandidaten. We zullen zien."

In het huidige weerteam van de NOS zit naast Hiemstra en Hoebert ook Marco Verhoef. Met de benoeming van de nieuwe weerman of -vrouw zou het team weer compleet zijn.
(bron NOS)
Door Luc
#52332
De NOS wil morgenvroeg op Radio1 ook aandacht besteden aan de opvolging van Erwin Kroll. Daarvoor willen ze graag in contact komen met enkele weeramateurs van HWA.

Ze willen morgenvroeg (vanaf 6:15u) bij enkele weeramateurs langs gaan en vragen stellen over dit onderwerp.

Ze zijn morgenvroeg in de buurt van Arnhem. Zit je binnen een straal van ongeveer 1 uur rijden van Arhem en heb je interesse? Mail of PM mij dan even met je contactgegevens, dan stuur ik ze door naar de redactie van de NOS.

Mvgr,
Luc
Door jango
#52340
En word dit dan de nieuwe reality soap op tv?
Als opvolger van boer zoekt vrouw?

Vind het voor de bestaande weermannen(vrouw)wel gedurfd om op deze manier er een collega bij te krijgen.
Het zou zomaar kunnen dat er een boel beter zijn dan wat zij presteren.
Maar ja, de doorsnee kijker ziet die foutjes toch niet.