Discussie forum over achtergronden en theorie mbt het weer
Door petergroeneveld
#11139
Beste mensen,

Heeft iemand van jullie wel eens een workshop of cursus betreffende het weer bij de een of andere instantie gevolgd en hoe heb je dit ervaren?
Zelf heb ik de behoefte om ooit een cursus of workshop bij MC te volgen.

Zijn er bij jullie ook liefhebbers met dezelfde gedachte, dan kunnen we misschien samen wat regelen en natuurlijk voor een groepskorting gaan.
Heb begrepen dat leden van HWA een groepskorting kunnen krijgen bij MC.

Zie: http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/4491-verzamel-topic-samenwerking-hetweeractueel-met-meteo-consult#4491
Reactie Meteo Consult op 8 december 2008.

Wanneer je interesse hebt laat het dan even weten, het hoeft ook allemaal niet op korte termijn.

Verder nog een prettig weekend,

Peter.
Door WeerstationGraveNL
#11159
Zelf niet gedaan, maar ik weet dat Kees Floor van keesfloor.nl workshops geeft, en dat je ook bij het KNMI en MC op bezoek kunt als je dat zou willen.

Zou interessant zijn om dat eens collectief te regelen.
Bezoek aan het KNMI, tevens ledenontmoetingsdag HWA :woohoo:
Door Dana
#15027
Heb ik nog nooit gedaan en heb hier zeker interesse in. Bij MC en zeker bij Kees Floor. Als zijn cursussen en workshops net zo interessant zijn als zijn boeken is dat een boeiende dag. Kortom als hier collectief iets voor geregeld word, heb ik daar wel oren naar.

Groet Dana
Door petergroeneveld
#15049
Dit topic is ruim 4 maanden geleden gestart, gezien de weinige reacties tot nu toe denk ik dat er onder de leden geen animo voor is. Wie graag een cursus o.i.d. wil zal het waarschijnlijk zelf moeten regelen.

Jammer maar het zij zo.
Door petergroeneveld
#15051
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Peter,

Wat zou zoiets kosten per persoon?

Gr.
Thierry


Hallo Thierry,

Wat betreft MC hier de info voor de cursussen of workshops. Wilde eerst onder de mensen de interesse voor een weercursus peilen want dan kun je voor een groepskorting gaan. In dit geval kan MC dan ook iets voor ons weeramateurs terug doen voor de geleverde data aan hun.

Groetjes,
Peter.
Door Dana
#15053
petergroeneveld schrijft:
Dit topic is ruim 4 maanden geleden gestart, gezien de weinige reacties tot nu toe denk ik dat er onder de leden geen animo voor is. Wie graag een cursus o.i.d. wil zal het waarschijnlijk zelf moeten regelen.

Jammer maar het zij zo.


Misschien is er meer animo nu de zomer voorbij is ;)
Voor de prijs hoef je het zeker niet te laten vind ik

Groet Dana
Door Eckie76
#15055
petergroeneveld schrijft:
Dit topic is ruim 4 maanden geleden gestart, gezien de weinige reacties tot nu toe denk ik dat er onder de leden geen animo voor is. Wie graag een cursus o.i.d. wil zal het waarschijnlijk zelf moeten regelen.

Jammer maar het zij zo.


Daar heb je wel een heel goed punt, Peter.
Maar ik constateer op nog meer gebieden ook geen animo.
Een pakkend voorbeeld vind ik het hoofdthema: het weer. Bij bijzondere weersomstandigheden zie ik hier eigenlijk nauwelijks " gesprekken" ontstaan, terwijl je bijvoorbeeld op weerwoord moet hopen dat de site snel genoeg laadt door de enorme drukte. Enerzijds denk ik dat dat ook grotendeels te wijten is aan de afwezigheid van een weerflitser, shoutbox of iets dergelijks.

Wat te denken van een Twitter-module integreren op de voorpagina?