Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door weatherservice
#42629
Hou er inderdaad maar rekening mee dat dit soort diefstallen de komende jaren gaat toenemen. Menig weeramateurs kopen de duurdere weerstations en een Davis blijft ook een lange tijd zijn waarde behouden. Een weerstation dat niet goed gemonteerd staat of 100% in het zicht staat is dan ook een leuk gadget om te stelen (zeker als ze weten dat de prijs al snel naar 1000 euro kan gaan voor dergelijk toestel).

* Op mijn weerstation staat een infrarood-camera gericht die automatisch de hele tuin verlicht wanneer iemand 's nachts in de buurt komt (2 m perimeter).

Nicolas
Door koos
#42630
Laten we elkaar de kop niet gek maken. Natuurlijk is het balen als je ISS gestolen is. Maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat het hele dievengilde ineens op jacht gaat naar weerstations van Davis. Zonder console heb je niets aan een ISS. En er is maar een kleine doelgroep die van het bestaan van een weerstation af weet.

Dus ik zou nog eventjes wachten met het plaatsen van een kluis om je ISS.

Gr. Koos
Door weerstation
#42637
Voordat ik een VP2 aanschafte heb ik erover nagedacht wat ik tegen mogelijke diefstal zou kunnen doen.

Ik heb een bouwlamp met sensor in de mast van de windmeter gemonteerd de bekabeling hiervan loopt ondergronds en door de mast.

Verder heb ik mijn ISS helemaal gestript. Windmeter en solarsensor in de mast. Regenmeter zit aan de kast vast waar de 230 volt en netwerkkabel binnenkomt. Ook zit hier onder andere de voeding voor de verwarming van de regenmeter en aansturing voor de ventilatie van de weerhut in.

De zender van de ISS en de temperatuursensor zit tegen/in de eigen gemaakte weerhut met geforceerde ventilatie.
Alle onderlinge bekabeling zit in buizen en ondergronds weggewerkt.

Diefstal voorkom je nooit voor 100% maar je kunt ze het wel zo moeilijk mogelijk maken.

Een ISS op een paaltje al staat hij nog zo goed verankerd, een pijpensnijder werkt geruisloos en snel, is zo meegenomen.
Door Pringelz
#42639
Bestolen worden is uiteraard niet leuk, maar zo zie je toch dat mensen tegenwoordig op alles gemunt zijn om te stelen, iets met veel waarde nemen ze en verkopen ze waarschijnlijk.
Door hanszzz
#42642
Poffers er word de laaaste tijd veel weggehaald hier in de regio alles maar goed achter slot en camoufleren die sensors en meters. :(

Grt Hans
Door klaas Peter
#42664
weerzal schrijft:
En nog een tip:

Ik heb bij de verzekering een aantekening laten maken dat ik in het bezit ben van een professioneel weerstation zodat, met problemen ze niet kunnen zeggen dat dekken we niet.
Kost niks extra en weerstations hebben ze bij de verzekering natuurlijk nog nooit van gehoord.

Groet Rob.


Ik heb hetzelfde als Rob gedaan. Eigen risico is dan wel voor je zelf. verder staat er in de donkere uren spanning op de paal. Diegene die dan met een kale kop rond loopt, heeft de paal aan geraakt :)
Door AenG
#42702
Ik heb net een detailopname gemaakt van het weerstation waarmee ik volgende week naar een bedrijf ga die beveiligingsmaterialen verkoopt.
Eens kijken of ze een oplossing hebben waardoor moeren niet zomaar los te draaien zijn.

Wordt vervolgd.

Bijlagen
Knipsel-4b9213e2b1689d2bff69be62b538bdf7.JPG
Knipsel-4b9213e2b1689d2bff69be62b538bdf7.JPG (31.61 KiB) 5989 keer bekeken
Door AenG
#43504
AenG schrijft:
En dan wil ik ze gelijk eens onderstaande oplossing voorleggen.
Het bit wordt alleen verkocht aan geregistreerde gebruikers.

http://www.secufast.com/secufast-nl/seclock.htm



Ik ben bij verschillende bedrijven geweest voor advies. De enige oplossing voor dit soort beveiliging zijn inderdaad de Secufast moeren.

Ik heb er een aantal besteld + het bijbehorende bit.

Binnenkort mijn ervaringen met deze moeren.

Bijlagen
Knipsel-da814127765228f2435dc7f4a35b0bb9.JPG
Knipsel-da814127765228f2435dc7f4a35b0bb9.JPG (12.37 KiB) 5989 keer bekeken