Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Efjee
HAllo,
Ik heb een vraag mbt de actuele temp. in het overzicht zie ik dat het nu op mijn station de laagste temp wordt aangegeven = 3.9 c, echter in de banner staat de laagste temp 4.2 c bij Montfort.
Dit is mij overigens vaker opgevallen ook bij de max temp.
Hoe kan dit?

Groet
Efjee
Door Luc
Hoi Efjee,

Jouw weerstation heeft een zogenaamde 'ban'. De reden hiervoor is dat jouw weerstation af en toe vreemde uitschieters heeft bij de windsnelheid. Bijvoorbeeld op 29-11 een maximale windstoot van 212.6 km/u. Ongeveer 1 keer per week komt dat voor bij jouw weerstation. Om deze waardes van de homepage te weren, kan een moderator een ban gegeven.

Een 'ban' is ook van toepassing op de banner die jij noemt.

Luc
Door Efjee
Luc,
Bedankt voor de snelle reactie, ik krijg binnen 2 weken een nieuw weerstation, als dat geinstalleerd is, wat moet ik dan doen om die ban op te laten heffen?
gr,
Efjee
Door Luc
Efjee schrijft:
Luc,
Bedankt voor de snelle reactie, ik krijg binnen 2 weken een nieuw weerstation, als dat geinstalleerd is, wat moet ik dan doen om die ban op te laten heffen?
gr,
Efjee
Mij een mailtje sturen, dan check ik de data een paar dagen en als alles goed is, dan hef ik de ban weer op.
Door Meteonoord
Luc schrijft:
Hoi Efjee,

Jouw weerstation heeft een zogenaamde 'ban'. De reden hiervoor is dat jouw weerstation af en toe vreemde uitschieters heeft bij de windsnelheid. Bijvoorbeeld op 29-11 een maximale windstoot van 212.6 km/u. Ongeveer 1 keer per week komt dat voor bij jouw weerstation. Om deze waardes van de homepage te weren, kan een moderator een ban gegeven.

Luc

Krijgt het betreffende weerstation dan geen bericht dat de ban is ingesteld ?

Bert J. van Bergen
Door jango
Meteonoord schrijft:
Luc schrijft:
Hoi Efjee,

Luc

Krijgt het betreffende weerstation dan geen bericht dat de ban is ingesteld ?

Bert J. van Bergen

het lijkt mij ook goed dat een station met ban hiervan op de hoogte word gesteld.

Jan Goorts
Door weerzoetermeer
Hoi Jan en Bert,

Normaal krijgt de beheerder van het weerstation een PM dat er een ban is ingesteld vanwege een uit de pas lopende waarneming. Als dan blijkt dat de gegevens wel kloppen dan gaat de ban er natuurlijk weer af. Mocht de waarneming inderdaad fout zijn dan blijft de ban voor 48 uur gelden. Stations die wekelijks foute waarnemingen doorgeven hebben voor de extremen pagina een langere ban tot dat de beheerder gemeld heeft dat de problemen opgelost zijn.

@Efjee,

Waarschijnlijk heb ik jou de ban gegeven van de week en ben ik vergeten dit aan jou te melden, excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door Efjee
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Jan en Bert,

Normaal krijgt de beheerder van het weerstation een PM dat er een ban is ingesteld vanwege een uit de pas lopende waarneming. Als dan blijkt dat de gegevens wel kloppen dan gaat de ban er natuurlijk weer af. Mocht de waarneming inderdaad fout zijn dan blijft de ban voor 48 uur gelden. Stations die wekelijks foute waarnemingen doorgeven hebben voor de extremen pagina een langere ban tot dat de beheerder gemeld heeft dat de problemen opgelost zijn.

@Efjee,

Waarschijnlijk heb ik jou de ban gegeven van de week en ben ik vergeten dit aan jou te melden, excuses hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

Thierry,

Wat er nu wel of niet is gecommuniceerd vind ik niet echt belangrijk, ik ben een hele tijd door omstandigheden, heel passief hier aanwezig geweest, echter over 2 weken krijg ik mijn nieuwe weerstation en hoop dan ( weet eigelijk zeker ) dat ik deze problemen niet meer heb. en dat idd. de ban snel wordt opgeheven zodat ik hier de juiste data kan aanleveren.
groet,
Efjee