Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door WeerstationGraveNL
#55522
Op dit moment ben ik een nieuwe website aan het bouwen.
Voor het eerst met WordPress. Alles gaat voortvarend, echter wil ik voor diverse onderwerpen een aparte sidebar maken of gebruiken.
Weet iemand hoe je dat moet doen in WordPress (vs. 3.51).
Alvast bedankt voor jullie hulp :)
Door WeerstationGraveNL
#55587
Begin WordPress goed door te krijgen.
Ik heb nog een tweetal aanvullende vraagjes, als het mag :)

Omdat ik zeker een maand of 2-3 nodig heb om mijn huidige website om te bouwen naar WordPress, heb ik deze op een andere server onder een andere domeinnaam geplaatst.
Als deze straks klaar is, wil ik die tijdelijke domeinnaam vervangen door bommeltje.nl.

Dat vervangen is geen probleem, maar hoe stel ik in WP een andere domeinnaam in?
Uiteindelijk moet www.tijdelijkedomeinnaam.nl vervangen worden door Bommeltje.nl.
Wat moet ik doen dat WP na de vervanging van de domeinnaam op Bommeltje.nl gaat draaien. Hopelijk is het te begrijpen wat ik wil?

Een tweede vraag: kan ik pagina's aanmaken die niet in het menu zichtbaar zijn, maar waar je wel naar kunt linken vanuit andere pagina's?

Wederom dank voor jullie evt. reacties!!

Peter
#55588
WeerstationGraveNL schrijft:
Dat vervangen is geen probleem, maar hoe stel ik in WP een andere domeinnaam in? Uiteindelijk moet www.tijdelijkedomeinnaam.nl vervangen worden door Bommeltje.nl.
Wat moet ik doen dat WP na de vervanging van de domeinnaam op Bommeltje.nl gaat draaien. Hopelijk is het te begrijpen wat ik wil?
Om een lang verhaal kort te maken: http://codex.wordpress.org/Moving_WordPress ;)

Een tweede vraag: kan ik pagina's aanmaken die niet in het menu zichtbaar zijn, maar waar je wel naar kunt linken vanuit andere pagina's?
Yep, geen probleem. De beste optie is een eigen menu te maken en niet het standaard menu te gebruiken. Dan kun je zelf pagina's toevoegen/verwijderen en de volgorde bepalen. Ook hier heeft wordpress een goede guide voor: http://codex.wordpress.org/WordPress_Menu_User_Guide

Gr,
Luc
Door WeerstationGraveNL
#55591
Luc, wederom bedankt.
Het bleek dat ik geen hoofdmenu had aangemaakt, waardoor letterlijk alle pagina's in het menu getoond werden.
Even een hoofdmenu gemaakt en een custom menu en nu wordt de items van het custom menu alleen getoond waar en wanneer ik dat wil.

Over het domeinprobleem: als de nieuwe website klaar is, ga ik hem niet verplaatsen of verhuizen. Ik ga dan enkel de domeinnaam laten wijzigen. De vraag is dan hoe ik WP met de nieuwe domeinnaam kan laten werken. Ik zal nog wel eens googlen (maar mocht iemand dit weten, dan houd ik me aanbevolen).

@Sietse:
Vroeger hadden we monitoren van 800x600 en gezien de opbouw van mijn site was ik gedwongen om een grote achtergrondafbeelding te gebruiken en als ik een geintje kan maken, dan zal ik dat niet gauw nalaten. Heel al en toe kreeg ik dan een mailtje met de strekking "Ja, ik heb een joekel van een monitor haha".
Tegenwoordig krijg ik iets meer van dergelijke mailtjes, maar ja... da's logisch.
Tijd voor een nieuwe website dus :)