Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door brugje
#56482
Ik wil mijn sapphire vs4 zonder monitor gebruiken voor mijn weerstation. En deze via teamviewer benaderen. Nu start deze computer zonder monitor op met een resolutie van 640x480 en met een monitor aangesloten op een normale resolutie. Weet iemand een oplossing om deze computer zonder monitor op te starten met een resolutie van ongeveer 1200x800 of hoger. Waar ik hem wil neerhangen heb ik geen ruimte voor een monitor en ik wil er ook constant geen een aanhangen. Voor onderhoud oid kan ik hem wel tijdelijk aan een monitor hangen.

Jan
Door nolversteeg
#56488
Hallo Jan,
Probeer eens MSTSC vanuit start/uitvoeren, als je tenminste lokaal wilt werken.

kan je alle instellingen doen.
Groeten Nol
Meteoeersel.nl
Door Snarf2000
#56504
Hoi Jan.

Bij Teamviewer kun je aangeven bovenin je scherm bij
Beeld >> Schermresolutie >> en dan bv 1280 x 1024.

Helpt dat ook?

Grt Frans
Door brugje
#56505
Geprobeerd om via mstsc in te loggen maar op het account zit geen wachtwoord en daarom wil het niet inloggen. Heb een gebruiker aangemaakt met wachtwoord en dan lukt het inloggen wel. Alleen dan zit ik onder een andere gebruiker op die computer. Het scherm is wel op een mooie resolutie dus dit zou moeten kunnen werken. Nu kan ik op mijn account zonder wachtwoord een ww zetten maar dan moet ik deze bij het opstarten opgeven en dat is wat ik eigenlijk niet wil. De computer moet op afstand herstart kunnen worden waarna alle weerprogramma's via startwatch weer opgestart worden.

Jan
Door brugje
#56506
Frans,

Teamviewer geeft daar alleen de resolutie 640x480 als mogelijkheid.
De andere resoluties zijn wel zichtbaar als er een monitor aanhangt.

Jan
Door wsMaurik
#56508
Jan,

Je kunt ook automatisch opstarten vanuit een account met wachtwoord.
Welk OS gebruik je precies?
Door wsMaurik
#56517
Jan,

Onderstaande kun je gebruiken of anders even google op "win7 auto login"

- Klik start en typ "netplwiz" (zonder aanhalingstekens) in de zoek-box.
- druk op "enter"
+ er opent een nieuw window met daarin bovenaan de tekst "gebruikers dienen een naam en wachtwoord in te voeren om deze computer te gebruiken", als het goed is staat er een vinkje bij aan
- selecteer daaronder de user die je wilt gebruiken om automatisch in te loggen
- zet dat vinkje uit en klik op UITVOEREN
+ er opent een nieuw user-password window, voer de gegevens in en klik op OK
+ klik op OK van het voorgaande window

eea zou nu moeten werken.
uitzetten kan op dezelfde manier maar dan het eerdergenoemde vinkje weer aanzetten.

suc6
nico
Door pd1eco
#56589
Hoi Jan,

Om automatisch in te loggen;

Start > Bureau-accessoires > Opdrachtpromp ;

control userpasswords2



Groetjes Erik.
Door brugje
#56592
Goedemiddag,

He is allemaal gelukt zoals jullie aangaven. Ik heb op mijn account een wachtwoord gezet en laat deze automatisch aanmelden zoals omschreven. Ook met mstsc heb ik op mijn remote computer het volledige beeld. Dit werkt nog beter dan teamviewer welke altijd in een kleiner venster zit. Voor de enkele keren dat ik vanaf mijn werk met teamviewer inlog zal ik me moeten behelpen met dat kleine venster, maar het echte beheer thuis is nu op een volledig scherm. Hartelijk dank voor de goede ondersteuning.
Al mijn weerprogramma's draaien nu al enkele dagen op de nieuwe computer.

Groeten uit Echtenerbrug
Jan