Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door osjohn
#65252
Waarschuwing voor phishingmails uit naam van SIDN
SIDN meld op haar website het volgende:
Klanten van SIDN, zowel registrars als domeinnaamhouders, ontvangen momenteel e-mailberichten met als onderwerp ‘Domeinnaam .nl updaten’. Ontvangers van de mail wordt gevraagd om ‘in te loggen met de inloggegevens voor uw websitebeheer’, om hun domeinnaam te kunnen behouden.
Deze mail is niet afkomstig van SIDN en we verzoeken je met klem niet in te gaan op het verzoek. Maakt melding van deze phishingacties via Fraudehelpdesk.nl.


Gr. John
Door teesee64
#65253
Dank voor de waarschuwing!

Ik kreeg laatst ook een valse email van trans-ip. Die ging over een 'openstaande' rekening maar bleek dus 100% vals. Ook kreeg ik valse emails van interim-justitia over dezelfde 'openstaande' rekening.

In beide gevallen klopte het klantnummer niet en na info ingewonnen te hebben bij trans-ip en het incasso bureau werd duidelijk dat ik niet de enige ben die deze emails kreeg.

Ik heb aangifte gedaan maar of de politie daar wat mee doet?
Door Weerstation Kaatsheuvel
#65254
Bedankt voor de waarschuwing.
Groeten,
Hans
Door Overijse
#65256
Gaan er ook rond over "ministere de la finance de la republique Française" waarin je zogezegd belastingen ten bedrage van 165 euro tegoed hebt van Frankrijk.

Moet al meer dan 1000 Euro incasseren (was dit maar waar), denk dat ik er kan naar fluiten :laugh:

Opletten niet op link klikken is Kameroeneese website die de website van de Franse belastingsdienst tot in de puntjes hebben nagebouwd.

Grtz
Kris