Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door fbockstael
#19024
@Theo,

Ik ga het zeker proberen als ik thuis ben, maar het probleem zit hem niet zo in het toevoegen van een service, dat gaat wel (instsrv.exe en srvany.exe). Het probleem komt daarna. Als ik de service probeer te starten krijg ik: Fout 1053: De service heeft de start- of stuuropdracht niet op de juiste
wijze beantwoord.
Zoekende op internet kwam ik als oplossing van MS tegen dat de .NET framework geupdate moest worden. Dat heb ik dus gedaan, maar geen soelaas helaas.
Vandaar dat ik het hier nog eens vraag.
Ik had de boel wel aan de gang in XP hoor, maar dan met FireDeamon, maar liever zie ik een stabieler OS en WL als service.
Als er geen oplossing is voor dit probleem kan altijd de methode met FireDeamon nog uitkomst brengen.

Groet,

Franklin
Door fbockstael
#19090
Terwijl wij deze thread aan het opbouwen waren had ik ook even een mailtje gestuurd naar Davis, dit was hun antwoord:


Dear Franklin:

WeatherLink is NOT compatible with Windows 2003 Server OS.
Regrettably,
Brian Carpenter
Technical Support Representative
Davis Instruments


Even geen idee wat ik me nu moet voorstellen bij "not compatible". Is dat alleen de service die niet instelbaar blijkt, of is dat het hele programma dat niet zou werken?
Door fbockstael
#19128
En ik kreeg nog een toevoeging van Davis toen ik hen vertelde dat ik het jammer vond dat WL niet als service op een server OS draaide:

Dear Franklin:

We do not support WeatherLink with Windows 2003 Server OS.

This is not to say that it can't run on it. Please feel free to do so if you wish.

You may find it will run with no problems. We simply make no claims or assurances that it will.

Sincerely,
Brian Carpenter
Technical Support Representative
Davis Instruments
Door fbockstael
#23612
Ik heb nog steeds problemen met de stabiliteit van Weatherlink.
Ik gebruik nog 5.8.0 vanwege alle negatieve berichten over updates.
Overigens ben ik de mening toegedaan: Don't fix it if it ain't broken.
Maar dat laatste ben ik eigenlijk niet van overtuigd.
Wat is er aan de hand?
Na alle vorige discussies in dit topic heb ik Windows 2003 Server geïnstalleerd en de Weatherlink 5.8.0 software als service in FireDaemon.
Soms blijft het weken achter elkaar heel stabiel lopen en dan plotseling stopt het proces een paar keer per dag, of soms na een paar dagen.
Ik heb er de technische mensen van FireDaemon op laten inloggen en die kunnen niets bijzonders ontdekken aan de logs of aan de instellingen.
Toch gebeurt het op onregelmatige tijden en vaak als ik er geen erg in heb (s nachts bv). Mijn automatische update staat om deze reden al uit.
Op de pc draait verder alleen nog WebCam IP, Avast virusscanner en MS Security Essentials, dat is alles.
Resetten van het proces in FireDaemon is dan genoeg om alles weer aan de gang te schoppen.
O ja, weatherlink.exe draait in Windows XP mode, had ik al eens op de site van Davis als oplossing gevonden (geen oplossing voor mij dus).

Mijn vragen zijn dus.

- Zijn er mensen die een dergelijke configuratie hebben en dergelijke problemen niet of juist wel hebben?
- Zijn er mensen die dit probleem hebben gehad en het opgelost hebben en zo ja, wat was de oplossing?
- Is een upgrade wel een goede oplossing?

Alvast bedankt weer voor het meedenken.

Franklin
Door Mike
#23613
Ik kan heel kort zijn, ik weet niet beter of Weatherlink is zo onstabiel al ik weet niet wat.

Gebruik het nu al 4 jaar onder windows XP, maar dan hangt hij elke minuut en dan weer draaid hij dagen als een zonnetje.
Door fbockstael
#23659
Ik heb inmiddels de versie van Weatherlink geupgrade naar 5.9.2.
Dit draait nu sinds dinsdagmiddag (bijan 2 dagen) en heeft nog geen problemen gegeven.
Uploadsnelheid is geen probleem en de service is nog niet gecrashed.
We wachten af nu, tijdens mijn vakantie draaide het ook 3 weken stabiel om daarna drie dagen achter elkaar, twee maal daags, te crashen.

Deze versie nog niet in XP-compatabiliteitsmode gezet (kan ik altijd nog eens proberen als het niet goed gaat).