Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Luc
#2754
Ik heb weatherlink toegevoegd aan de 'opstarten' groep in het startmenu van windows. Hierdoor weet ik zeker dat weatherlink opstart zodra de computer eens gereboot wordt.

Ik vraag me af of het ook mogelijk is om weatherlink als (achtergrond) windows service te laten starten. Het programma gebruik ik enkel en alleen om de gegevens te laten uploaden naar mijn website(s). Wat mij betreft hoeft het programma dus niet op de voorgrond te draaien.

Weet iemand of dit mogelijk is?
Door Eckie76
#2766
Luc,

Bij WS Win is dit wel mogelijk, dan wordt het programma met een aangevinkte optie teruggezet naar System - Tray. Het enige wat er dan gebeurt is eigenlijk het volgende± Het programma veinst alsof het op de achtergrond draait, maar indien er grafieken worden bijgewerkt schieten er ineens allerlei popups door je werkvenster. Dit schijnt een algemeen probleem te zijn bij veel vergelijkbare software.

Aangezien Weatherlink nergens de optie openlaat, betwijfel ik het zeer of dat wel gaat.

Groet Olaf
Door mavlo77
#2773
Kijk eens bij:
http://www.nncron.ru/

Dit is een freeware programma waarmee je als het goed is elk willekeurig programma als een service kunt starten. Ik doe het eigenlijk niet, omdat:
- Je kunt niet goed checken of wellicht weatherlink is gecrashed... Ook een melding (error melding?) komt denk ik niet door.
- En: als je even iets moet aanpassen in Weatherlink, kun je dus niet meer bij de applicatie en moet je eerst de service stoppen (dus mis je een meet-interval).
Door Eckie76
#2775
Er zijn nog enkele Open-source softwareprogramma's die volledig uitlezen en kunnen opslaan, maar die zijn vrij ingewikkeld en of ze stabiel zijn weet ik al helemaal niet.

De allerbeste oplossing voor elk probeem zou het volgende zijn:

Een oudere pc op de kop tikken, deze aan je netwerk koppelen zonder monitor etc.
Deze pc uitsluitend gebruiken voor je weerstation(s).
De software laat je hier op draaien en je stelt een uploadinterval in.
Door wsp
#2778
Klopt en die pc laat ik een keer per dag ook een reset van uit wswin doen. Dan blijf je altijd een lekker frisse wswin behouden. Houdt niet in dat dit altijd opgaat hoor, het blijft een pc.


B)
Door Willy Peters
#2803
Dag Karin en Marcel,
Ook ik heb WsWin draaien op een aparte PC. Een micro ATS bordje met alles "On Board". Werkt als een speer, alhoewel af en toe wil WsWin er spontaan mee stoppen. En meestal om s'nachts een uur of 3. Ook de software van de webcam kapt er dan mee. Het is trouwens niet structureel, het kan een paar weken goed gaan en opeens is alles gestopt en zie ik een schoon bureaublad. Maar nu mijn vraag, hoe laten jullie een reset doen vanuit WsWin? Ik ben hier erg benieuwd naar
Door Eckie76
#2805
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat jullie met reset bedoelen.

En wat bedoel je met "lekker fris" Marcel, kan je dat eens nader toelichten aub?

Als WS Win draait, dan kan je het programma ten allen tijde handmatig sluiten en weer opnieuw opstarten. Hij pakt dan de niet geregistreerde data uit de logger van het station, werkt deze pijlsnel bij en dan ben je weer volledig voorzien.

In WS Win zitten wel eens bugs, maar daar wordt vrijwel altijd wel een oplossing voor aangeboden.
Wij draaien WS Win 24 uur per dag, het programma heeft nog geen enkele keer vastgehangen gelukkig.
Door mavlo77
#2808
Inderdaad. Ik heb ook een aparte oude pc in een hoekje zonder monitor aan het netwerk. Hoewel ik Weatherlink heb draaien, draait dit gewoon vol continu en hoef ik het niet te herstarten steeds. Hij heeft nu inmiddels een uptime van 26 dagen zonder probleem. Dus dat "vers" snap ik ook niet helemaal.

Wel had ik een hele tijd geleden dat Weatherlink zichzelf soms afsloot :unsure: ... Ik heb dit ondervangen door Weatherlink als een windows taak te laten starten (task scheduler) bij het starten van de pc. Het leuke is, als je de schedule zo instelt dat ie elke 1 minuut vanaf 0:00u wordt uitgevoerd, dan wordt hij binnen 1 minuut automatisch weer gestart moest hij crashen. En terwijl hij loopt wordt er niet elke minuut steeds een nieuwe Weatherlink geopend. Dus dat werkt goed.
Door schilper
#2810
Ook voor mij is de vraag niet helemaal duidelijk. Ik gebruik inmiddels ook sinds ruim een jaar o.a. WsWin eerst in combinatie met een WS3600 en sinds een maand of drie met een Vantage Pro2.
Nooit iets ondervonden van een "noodzakelijke" reset of iets van die aard.
Door Luc
#2811
mavlo77 schrijft:
Ik heb dit ondervangen door Weatherlink als een windows taak te laten starten (task scheduler) bij het starten van de pc.


Die task scheduler zit die standaard in Windows XP? Of is dat een apart programma?