Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Eckie76
#2814
mavlo77 schrijft:
Inderdaad. Ik heb ook een aparte oude pc in een hoekje zonder monitor aan het netwerk. Hoewel ik Weatherlink heb draaien, draait dit gewoon vol continu en hoef ik het niet te herstarten steeds. Hij heeft nu inmiddels een uptime van 26 dagen zonder probleem. Dus dat "vers" snap ik ook niet helemaal.

Wel had ik een hele tijd geleden dat Weatherlink zichzelf soms afsloot :unsure: ... Ik heb dit ondervangen door Weatherlink als een windows taak te laten starten (task scheduler) bij het starten van de pc. Het leuke is, als je de schedule zo instelt dat ie elke 1 minuut vanaf 0:00u wordt uitgevoerd, dan wordt hij binnen 1 minuut automatisch weer gestart moest hij crashen. En terwijl hij loopt wordt er niet elke minuut steeds een nieuwe Weatherlink geopend. Dus dat werkt goed.



Een oplossing voor iets dat niet nodig is eigenlijk:cheer:
Het programma zou gewoon fatsoenlijk moeten werken.
Eerst moet je zien uit te vinden waarom WL zichzelf afsloot.
Vaak helpt het om een nieuwe of andere versie van WL overheen te zetten. Er gaat niks verloren aan data, en meestal is het probleem verholpen.
Heb je rekening gehouden met de tijdsynchronisatie.
Tijd op het weerstation moet exact synchroon lopen met de pc. In WS Win kan je dit instellen, bij Weatherlink volgens mij niet.
Je kan het beste je weerstation handmatig proberen zo exact mogelijk gelijk te stellen met de tijd op de pc.

Succes
Door Luc
#2818
Eckie76 schrijft:
Tijd op het weerstation moet exact synchroon lopen met de pc. In WS Win kan je dit instellen, bij Weatherlink volgens mij niet.


Jawel, in Weatherlink kun je ook de station tijd laten synchroniseren met de PC tijd.
Door mavlo77
#2829
Het probleem heeft zich inmiddels verholpen. Hoe weet ik niet, maar je klok-tip is een hele goede! Ik heb ook een php scriptje draaien dat steeds de gegevens upload naar een mysql database, en zodra er maar 1 minuut geen gegevens zijn geupdate dan krijg ik direct een mailtje. Zo eens in de week mis ik een pakketje (1 minuut), maar dat komt vaak doordat de server even overbelast is en daardoor het even niet kan bijbenen.
Door mavlo77
#2864
Luc schrijft:
mavlo77 schrijft:
Ik heb dit ondervangen door Weatherlink als een windows taak te laten starten (task scheduler) bij het starten van de pc.


Die task scheduler zit die standaard in Windows XP? Of is dat een apart programma?


Ja zit standaard in Windows. In configuratiescherm, en dan geplande taken.

@Eckie76: alleen jammer dat Weatherlink dan niet automatisch blijft synchroniseren.
Door Eckie76
#2865
Mavlo,

stap om naar WS Win en je zult zien dat er een wereld voor je opengaat, dat programma omzeilt al dit soort problemen en biedt haast oneindige mogelijkheden.
Weatherlink is leuk om mee te beginnen, maar de beperkingen zijn voor mij te groot.
Door wthus
#2866
Gebruik hier zowel Weatherlink als VWS. VWS heb ik constant draaien, ook voor website en data opslag. Daarnaast wordt Weatherlink elke 3 uur vanuit VWS automatisch geopend om ook data binnen te halen. Die data gebruik ik vervolgens weer in WXdata (gaat beter dan vanuit VWS omdat VP2 niet zo best omgaat met data (VWS trouwens ook niet)). Achja, aan elk stukje software scheelt wel het een of ander.
Door FlakkeeWEER
#6328
Heb het recent vanuit eigen behoefte getest met FireDeamon Pro. Een programma wat de controle overneemt over het 24X7 functioneren. Bij vastlopen oid het programma opnieuw opstart etc. Het programma weatherlink draaide wel als service, maar het automatisch downloaden (van Weatherlink IP stations) van data of uploaden van data functioneerde niet.
Het antwoord is nee dus, maar het zou voor mij een heel mooie en welkome aanvulling zijn, en heb dit richting Davis gecommuniceerd.

Als windows service bedoel ik trouwens het echt op de achtergrond draaien (vanaf moment van opstarten van windows) van het programma, en niet het in startup menu meenemen van het programma met bijv. de opstartopties. Dat functioneerd uiteraard wel.
Door FlakkeeWEER
#6332
Ben een beetje te snel met de voorgaande reactie geweest.
Ik heb Weatherlink 5.8.0 voor de verwerking van de data van 4 VP Pro Plus-IP stations op een HP Rackserver staan in Raid5.

Weatherlink draait daarop als service via FireDeamon Pro, en data wordt op de in WL aangegeven momenten automatisch gedownload. Bij vastlopen oid wordt WL automatisch als service herstart. Optimale bedrijfszekerheid dus, zonder dat er een user moet zijn ingelogd. Bij het ophalen wordt het download.txt bestand aangemaakt per station zoals aangegeven bij configuratie van de stations. Met een andere tool wordt deze data automatisch verwerkt in MSSQL database.

Kortom een ruime voldoende dus voor het programma Weatherlink icm IP voor de een ietwat professionele 24*7 omgeving!
Door fbockstael
#19008
Ik ben in een testomgeving ook bezig met Weatherlink te laten draaien als service op een W2k3 server. Service toevoegen gaat, maar starten resulteert in een foutmelding dat WL niet goed reageert op de opdracht te starten. Op zich is het raar dat een programma als FireDeamon het wel kan starten als service en dat het handmatig niet lukt. Het zou zo mooi zijn.
Iemand misschien al vorderingen gemaakt op dit gebied?

Groet,

Franklin