Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door keesweer
#3004
Hoi allemaal.
Even een vraagje over de betekenis cq berekening van STORM in deze software
Ik zie soms aanmerkelijke verschillen in DAY & STORM, storm blijft ook de volgende dag nog staan.
Kan iemand mij vertellen wat nu precies het verschil is, en hoe deze tot stand komt.

Groetjes keesweer.
Door Luc
#3005
RAIN STORM is een engelse term die we Nederland niet gebruiken. Wij kennen alleen de term storm in combinatie met wind.

RAIN STORM geeft aan hoeveel neerslag er is gevallen tijdens de laatste (lees huidige) 'regen storm'. Als het een bepaalde tijd droog is, dan is de storm voorbij. Ik weet echter niet precies hoelang het daarvoor droog moet zijn.
Door mavlo77
#3006
Als er 24u na de laatste registratie geen neerslag is waargenomen staat de rain storm weer op 0.
Door keesweer
#3007
Oke!!!
Dus als ik het goed begrijp is het zo:
Dat als het b.v in 5 dagen achtereen een bui valt dan telt
rainstorm de hoeveelheid gevallen neerslag op.
dus als er dan elke dag 3mm valt dan geeft rainstorm een waarde aan
van 5x3=15mm en gaat pas weer op nul als het 24uur droog is.
Door Luc
#3009
Klopt helemaal! Je begrijpt het goed :laugh:
Door Eckie76
#3014
Vind het een vrij nutteloze variabele, ik kan er in ieder geval helemaal niks mee.
Daarom heb ik die ook nooit opgenomen in mijn websites, juist vanwege deze vragen :laugh:
Door Meteo Simpelveld
#3324
Goedemiddag,

Wanneer het een periode van 24 uur droog cq. vrijwel droog is dan is de regenperiode ten einde.
Wanneer je nu bekijkt dat we op dit moment in Simpelveld zitten met een regenperiode vanaf 19-03-2008 met een totale neerslag (rainstorm) van 73,2 mm.

Groet Bert