Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wsEpe
#20987
Plaat schrijft:
Sinds begin maart 2010 heb ik mijn oude Vantage Pro (serieel) vervangen door een Vantage VUE (met USB datalogger) waar ook Weatherlink 5.9.0 bijzat. Echter helaas de Weatherlink 5.9.0 ism met VP werkt niet. De "oude" Weatherlink 5.8.3 opgestart en alles werkte in 1 keer prima. Hier maar voorlopig mee verder.
Je bedoelt toch dat 5.9.0 niet goed werkt met de Vue? Met 5.9.0 had ik ook problemen met het uitlezen van de vue, maar met 5.9.1 niet meer. Deze draait nu al weken zonder echte foutmeldingen. Het gebruik van een aparte weer-pc is wel aan te bevelen. Ik gebruik nu een oude defecte laptop als weer-pc en loopt perfect. Zie ook mijn site.
Door osjohn
#20988
wsEpe schrijft:
Plaat schrijft:
Sinds begin maart 2010 heb ik mijn oude Vantage Pro (serieel) vervangen door een Vantage VUE (met USB datalogger) waar ook Weatherlink 5.9.0 bijzat. Echter helaas de Weatherlink 5.9.0 ism met VP werkt niet. De "oude" Weatherlink 5.8.3 opgestart en alles werkte in 1 keer prima. Hier maar voorlopig mee verder.
Je bedoelt toch dat 5.9.0 niet goed werkt met de Vue? Met 5.9.0 had ik ook problemen met het uitlezen van de vue, maar met 5.9.1 niet meer. Deze draait nu al weken zonder echte foutmeldingen. Het gebruik van een aparte weer-pc is wel aan te bevelen. Ik gebruik nu een oude defecte laptop als weer-pc en loopt perfect. Zie ook mijn site.


De uploadsnelheid van de 5.9.1 is niet goed, bij jou ook niet.

Deze week zal er wel een upgrate komen ven de 5.9.2.

John
Door wsEpe
#20989
osjohn schrijft:
De uploadsnelheid van de 5.9.1 is niet goed, bij jou ook niet.

Deze week zal er wel een upgrate komen ven de 5.9.2.
Klopt, uploadsnelheid is niet snel, maar daar heb ik geen problemen mee, omdat ik toch maar 1x per 5 minuten upload. Als de upload dan 5 of 30 seconden duurt, maakt mij niet uit. Maar ik wacht ook op de update, want dit is niet zoals het zou kunnen/moeten. Ik ben alleen van 590 naar 591 gegaan, omdat dit de problemen op zou lossen van de usb drop-out en dat klopte dus ook. Ik had nooit 583 gebruikt, dus daar kwam ik later pas achter, dat deze sneller was.