Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wthus
#20211
Blijkbaar haalt Weatherlink vannaf vandaag geen databases meer binnen en slaat deze niet meer op. PC al opnieuw gestart, maar zonder resultaat. Weet niet wat ik nog meer kan uithalen en wat het probleem dan nou weer moet zijn. Er is de laatste tijd nada niks aan de instellingen veranderd.

Als ik druk op het binnen halen van de gegevens, dan lijken ze binnen te komen vanuit de console volgens het scherm, maar er wordt niets opgeslagen en er verschijnt niets in de archieven. Kan dus ook niets uitlezen in WXData.

Iemand een oplossing? (Anders ga ik data kwijtraken).
Bijlagen
Untitled_1.png
Untitled_1.png (6.44 KiB) 3023 keer bekeken
Door Willy Peters
#20212
Als je op het icoontje Start the weather bulletin klikt zie je dan de wijzer van het windrichting regelmatig veranderen? Zo niet dan is de communicatie tussen de PC en de console weg.

Willy
Door wthus
#20213
Hallo Willy

De wijzers veranderen gewoon, maar dan weet ik nog niet wat het probleem is.
VWS werkt namelijk ook gewoon en kan de data wel zien. Heel vreemd!

Verder is de Bulletin niet compleet, niet alle data staat erop aangezien het archief leeg blijft. Bij elke download lijken de 513 databestanden binnen geladen te worden, maar er verschijnt niets van in het archief. Ik heb geen idee waarom niet.

Ook "Browse the station data" tabel blijft leeg met een error melding: Could net get record 8778.
Door wthus
#20214
wthus schrijft:
Hallo Willy

De wijzers veranderen gewoon, maar dan weet ik nog niet wat het probleem is.
VWS werkt namelijk ook gewoon en kan de data wel zien. Heel vreemd!

Verder is de Bulletin niet compleet, niet alle data staat erop aangezien het archief leeg blijft. Bij elke download lijken de 513 databestanden binnen geladen te worden, maar er verschijnt niets van in het archief. Ik heb geen idee waarom niet.

Ook "Browse the station data" tabel blijft leeg met een error melding: Could net get record 8778.


Getracht het bestand 2010-02.wlk op een andere PC in WL te laden, maar deze komt nu met een zelfde melding op de proppen bij "Browse the station data" en kan niets geen data meer openen. Dit terwijl dit anders wel wil lukken, ook al is het station op deze PC niet aangesloten.
Door Willy Peters
#20215
In ieders geval is het zo dat Wl verbinding heeft met de console. Ook mede het feit dat Wswin wel gewoon werkt. Heb je backups? Zo ja, dan zou ik gewoon Wl opnieuw installeren en de data opnieuw inlezen?

Willy
Door wthus
#20216
Is bestand 2010-02.wlk misschien kapot?

Ik heb deze eens uit de map WL verwijderd en toen nog eens de records binnen geprobeerd te halen, Dat lukte toen wel! Echter ben ik dan wel alle data tussen van 1 februari tot 15 februari kwijt.

Is die file te repareren, of moet ik maar verder gaan met het nieuwe bestand en die 1 tot 15 februari als verloren beschouwen?
Door weerstationhoogeloon
#20219
Hoi Wilbur,

ik heb afgelopen week hetzelfde probleem (gehad). Ik weet niet wat de oorzaak is.
Maar heb het volgende meegemaakt:

Ik kwam er de 9e februari achter dat vanaf de 7e de verbinding met de logger niet meer werkte, dus van de 7e, 8e en 9e GEEN gegevens meer. Als ik op het icoontje "Browse" in WL drukte zag ik een lijst met alleen datum en tijd (mijn logging staat op 1 minuut). Vanaf dat moment geprobeerd middels verschillende reboots en herinstallatie van WL 5.8.3 de zaak weer aan de praat te krijgen: Geen resultaat!
De "Browse"-lijst bleef leeg.
Omdat de "Browse"-lijst leeg bleef liep ook de MySQL op de site vast: Verkeerde historie-gegevens, verkeerde grafieken, kortom: puinhoop.

Ook had ik foutmeldingen bij het uploaden naar mijn site van verschillende "profile's" Ik heb alle 8 profile's in het sub-menu "Internet settings" in gebruik.

Ik heb het volgende ondernomen:
Ik heb vanaf een backup de file's DataLists.dat en DataSets.dat genomen en in de map van mijn station in WL gekopieerd.

Ik heb alle "profile's" verwijderd en opnieuw aangemaakt. Toen liep WL weer normaal.

Maar ik had een gat van 3 dagen in mijn meetgegevens. Nou kun je je meetgegevens wwelke je ziet in het menu "Browse" editten. Mooi! maar helaas, je kunt geen regel toevoegen. Googelen bracht me bij de volgende link: http://www.ruysfamily.com/WLKReaderWriter/WLKAppDownload.html. Middels het progje WLKReaderWriter kun je regels (dus meetgegevens toevoegen. Ik heb 12 missende meetregels per dag toegevoegd in het bestand 2010-02.wlk.

Daarna alles weer opgestart en gelukkig het liep weer!!!......dacht ik.... maar weer foutmeldingen in de upload van profile's.

Alle profile's weer verwijderd en 1 voor 1 weer aangemaakt en toegevoegd. Nu heb ik alleen nog een foutmelding bij het profile wat voor mijn de jaar-grafiek-plaatjes genereert en upload. Hoe dat komt weet ik niet maar WL hangt dan. Ik ben bang dat het iets te maken heeft met de 2010-02 file die toen corrupt was. Ik denk dat ik gewoon voor een jaar lang geen jaar-grafieken meer kan uploaden.

Het is heel omslachtig allemaal, maar ik ben blij dat alles weer voor 98% loopt.

Wat nou eigenlijk de preciese oorzaak is weet ik niet. Daar schiet mijn kennis te kort voor. Ik vind trouwens wel dat WL er erg lang over doet om alles te downloaden en te genereren, misschien een oorzaak?!?

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt, en als anderen dit herkennen en hun oplossing willen delen? GRAAG.

gr. Remie
Door weerstationhoogeloon
#20223
Inderdaad Luc,

jouw bericht heb ik ook gelezen. Ik had dus een wlk-file gelijk de jouwe. Alleen de datum en de tijd zichtbaar.
Hetgeen je beschreven hebt, heb ik ook gevolgd om de zaak weer aan de gang te krijgen.

Maar wat is nu de oorzaak? Dat zou interessant zijn om de oorzaak boven water te krijgen waarom de historische data niet goed loopt.

gr. Remie