Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wsEpe
#21036
Voor degenen die het aandurven: er is een beta versie van weatherlink 5.9.2 te downloaden: http://toolbox.davisnet.com/downloads/Weather/Misc/WL%205.9.2%20RC
Version 5.9.2 Bugs Fixed
• APRS data transfers with Vantage Pro2 firmware version 1.90
• Slow internet transfer issue introduced in WeatherLink version 5.9.1.
• Corrected the “Plot” unit label for "Inside Air Density"
Het draait hier nu een dag stabiel op win7 64bit met usb logger op vantage vue en lijkt inderdaad en stuk sneller.
Ik kan het niet vergelijken met 5.8.3, omdat deze de vue niet ondersteund.
Gebruik op eigen risico: maak een kopie van de weatherlink map voordat je update, zodat je altijd terug kan. Voor installatie sluit WL af en verwijder de usb kabel van de pc. Na installatie restart de pc. Ik moest alleen de oude WL 5.9.1 een keer opstarten, omdat de nieuwe versie de usb logger de eerste keer niet kon vinden. Wellicht had een paar keer de nieuwe versie opstarten ook gewerkt.
Door Bonne
#21088
Als ik Weatherlink 5.9 of hoger wil installeren, krijg is steeds de melding dat setup.msi niet kan worden gevonden. Deze melding kreeg ik niet bij 5.8.3. Weet iemand hoe dit is op te lossen?
Door osjohn
#21094
Bonne schrijft:
Als ik Weatherlink 5.9 of hoger wil installeren, krijg is steeds de melding dat setup.msi niet kan worden gevonden. Deze melding kreeg ik niet bij 5.8.3. Weet iemand hoe dit is op te lossen?


De setup.msi staat wel in de upgrate, waarschijndelijk doe je wat verkeert met
het upgraden.

Bij het installeren wordt weatherlink naar C:\\weaterlink verwezen, staat daar
jou weaterlink wel ???, zo niet zal je bij die vraag tijdens de upgrate dat
moeten veranderen.

Bij mij staat hij onder C:\\Program Files\\weatherlink\\

John
Door osjohn
#21096
Niet vergeten tijdens het upgraden de data logger USB of Serieel LOS te koppelen
van je computer, en weatherlink natuurlijk ook afsluiten.

John
Door Loek
#21102
5.9.2 werk goed hier. Nu wordt ook de luchtdichtheid correct weergegegevn in kg/m3.
Door Bonne
#21110
De update heb ik gedownload in C:\\Downloads\\
De locatie van weatherlink is C:\\Weatherlink\\
Ik krijg steeds de melding: Error reading from file C:\\DOCUME~1\\LOCALS~1\\TEMP\\WZSE0.TMP\\Weatherlink Setup.msi. Verify that the file exists and that you can access it. Waarbij WZSE0 steeds een waarde hoger wordt (WZSE1 enz) per nieuwe poging te installeren

Ik zie bij de voorbereiding van het installatieproces wel dat Setup.msi in de update aanwezig is.
Door osjohn
#21112
Bonne schrijft:
De update heb ik gedownload in C:\\Downloads\\
De locatie van weatherlink is C:\\Weatherlink\\
Ik krijg steeds de melding: Error reading from file C:\\DOCUME~1\\LOCALS~1\\TEMP\\WZSE0.TMP\\Weatherlink Setup.msi. Verify that the file exists and that you can access it. Waarbij WZSE0 steeds een waarde hoger wordt (WZSE1 enz) per nieuwe poging te installeren

Ik zie bij de voorbereiding van het installatieproces wel dat Setup.msi in de update aanwezig is.



Welke versie weatherlink heb je nu ??, en wat voor een besturingsysteem ??

Heb je de nu bestaande weatherlink voorheen geheel geinstalleert, of overgezet van
een bestaande bij het evt opnieuw installeren van de computer ??

John
Door Bonne
#21114
Ik heb nu de versie 5.8.3 Die update ging goed. Bij 5.9 of hoger krijg ik de melding.
De oorspronkelijke versie heb ik overgezet van een andere pc. Nu draait het op een fitpc met Windows XP.
Door osjohn
#21115
Bonne schrijft:
Ik heb nu de versie 5.8.3 Die update ging goed. Bij 5.9 of hoger krijg ik de melding.
De oorspronkelijke versie heb ik overgezet van een andere pc. Nu draait het op een fitpc met Windows XP.



Ik denk dat daar het probleem is, met overzetten installeer je niet alles.

Ik zou de full versie van de 5.9.2 eens proberen, die is ook de downloaden.

Eerst de datalogger uitpluggen van je computer, dat komt omdat de USB/Ser.
drivers vernieuwt zijn.

John