Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door RZw
#3779
Ja, het schijnt de kolom Wind Samp te zijn in je 48 uurs txt bestand. Bij mij is dit echter al 2 jaar lang niks anders dan waarden tussen 20 en 23... Bij jou wel?

PS. Ik heb trouwens de eenheid van SolarEnergy gevonden: Ly. Dit staat voor 41840 Joule.
Door mavlo77
#3780
Zoals ik al eerder aangaf is die Samp het aantal windmetingen in de meetinterval... Dus als je 1 minuut loginterval hebt, dan kom je op 23 ofzo uit. Die 117 ofzo zie je bij een 5 minuten log-interval. Dus volgens mij heeft dat niets te maken met richting. En helaas staat de kolom richting alleen in woord en niet in graden. Ben ik ook al tegenaan gelopen...
Door RZw
#3781
Ow... Owkee. Maar dan is het met Weatherlink dus niet mogelijk de richting in graden nauwkeurig te bepalen? Het station kan het toch wel in graden aangeven? Waarom Weatherlink niet?
Door mavlo77
#3782
Op zich is de tekstaanduiding precies de maximale nauwkeurigheid van het station want het zijn 16 richtingen. Er zitten ook 16 contactjes in de windvaan. Dus N = 0, NNO = 22.5 graden, NO = 45 graden etc. Alleen jammer dat ie dat niet kan middelen over het interval inderdaad, want dan zou het nog veel nauwkeuriger zijn. Maar ja helaas...
Door wthus
#3784
Sorry dat ik het zeg, maar begin toch steeds meer de hik te krijgen van Vantage Pro 2 en bijhorende software. Er zijn inmiddels al tientallen verbeterpunten op te merken om een VP3 te kunnen maken.

Jammer dat het niet in graden kan, die vraag had ik namelijk gekregen aangezien ik de data voor een onderzoek ga leveren aan een extern bedrijf. WindSamp staat bij mij trouwens telkens op 117 (of in de buurt), dus wat Mavlo zegt klopt wel denk ik).
Door wthus
#3812
mavlo77 schrijft:
Dat andere is inderdaad km. Maar alleen als je station in km/u staat he.


Zit hier toch nog over te twijfelen, is er een manier om de windrun zelf te berekenen waardoor je erachter kunt komen wat de windrun dan is (en ik zeker weet dat hetgeen in km of meters is?

Windsnelheid staat hier als ik goed heb ingesteld op meter/sec en niet op km/h.

Voorbeeld bestand:
Bijlagen
(6.34 KiB) 199 keer gedownload
Door wthus
#3833
RZw schrijft:
Als je in weatherlink grafieken laat afdrukken zie je de eenheid langs de Y-as staan. Misschien dat je daar wat mee kan.


Stond toch KM achter, was niet eens op dat idee gekomen! (komt omdat ik WL verder amper gebruik) :woohoo: