Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door RZw
#21639
Als ik in Weatherlink (versie 5.7a) op de knop "Browse station data" klik dan opent er een waslijst met de meetgegevens. Wat me opvalt is dat deze waslijst exact een kwartier achterloopt op de klok. Dat betekent dat mijn 2-daagse archief file wat ik upload naar mijn site ook een kwartier achterloopt. Is dit een instelling of is dit niet te veranderen?
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#21641
Hallo RZV,

In weatherlink is dit in te stellen.

In menu naar Setup, en dan naar submenu ,set archive interval.

Hier is de tijd in te stellen wanneer de data opgeslagen moeten worden op de PC.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Door pb2rdf
#21642
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Hallo RZV,

In weatherlink is dit in te stellen.

In menu naar Setup, en dan naar submenu ,set archive interval.

Hier is de tijd in te stellen wanneer de data opgeslagen moeten worden op de PC.

Met vriendelijke groet,

Martijn

Als je het plaatje bekijkt is de archive interval 1 minuut,, dus dat is het niet.
Wat is de tijd op je console, dit lijkt me eerder de oorzaak.

Synchroniseer de tijd van je pc met eenn tijdserver, in XP en hoger in te stellen als je op tijd klikt en dan tab "internet time"

grtn, Peter
Door RZw
#21643
Martijn,

Die staat al op 1 minuut. En dat klopt ook want elke minuut komt er een regel bij. Alleen wel een van een kwartier geleden...:(

Groet Rene
Door RZw
#21644
Peter,

De computertijd loopt goed. Maar blijkbaar was de tijd van de Envoy achter gaan lopen. Door set time/date heb ik deze nu aangepast en nu is de laatste regel inderdaad de huidge tijd. Er is alleen wel een kwartier aan data weg... (of niet ingevuld, tis net hoe je het bekijkt) Maar toch bedankt! :)