Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door pa3hio
#22885
Zoals de titel al zegt, geef ik op mijn site de bekende meetgegevens uit mijn Davis VP2 weer. Na 1 a 2 dagen stopt Weatherlink met het verversen van de outsite temp history en de barometer history grafieken, de rest van de data wordt netjes ververst.

Wanneer ik Weatherlink dan weer opnieuw opstart, werkt het weer enkele dagen. Is dit een bekend probleem (Bug) in de software?

Met een warme groet uit Waalwijk,

Robert.
Door wsEpe
#22887
Ik heb hier nooit problemen mee gehad. Maar wat zegt het logboek hierover? Er zou dan een foutmelding in moeten staan. Wel zie ik dat af en toe de upload gedeeltelijk goed gaat; melding dat ftp gereset wordt en vervolgens de volgende updates wel goed gaan.
Optie is om een andere profiel aan te maken hiervoor, die een minuut later gaan uploaden. Zodat er minder data tegelijk geupload wordt.
Er is een niet officiele update geweest naar versie 5.9.2.2. Deze gebruik ik nu al een tijdje met 2 weerstations. Misschien dat deze minder problemen geeft?
Versie 5922
Door pa3hio
#22897
Hmm, ik zou die update kunnen proberen ja. De log-file ziet er goed uit, geen error's.

Is er een manier om de GIF afbeeldingen van nederlandse text te voorzien? Dus, i.p.v.
TEMP OUT, buitentemp. ? Of zit dit in weatherlink ingebakken, omdat hij de index.htx steeds renamed naar index.html.
Door Mike
#22907
Kunnen 2 dingen zijn, je upload te veel zodat hij het niet redt in 1 minuut, of je bent met ander data verkeer bezig tijdens de upload waardoor Weatherlink vastloopt, mijn ervaring is dat Weatherlink behoorlijk gevoelig is , loopt hier vaak dagen goed maar soms ook slaat hij vaak achter elkaar vast.