Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door WSWijk
#24983
fbockstael schrijft:
Ja ik zie deze log-entry nu sinds gisteren 13.55 uur, maar nog steeds niets op CWOP.


Nog steeds niets. Helaas heb ik met WL geen ervaring met het uploaden. Wel met Weather-Display.
Loopt je logfile ook op iedere 5 minuten?
Door fbockstael
#25002
Ja hoor, alles staat zoals het hoort, ook de upload tijd op 5 minuten.
Er is echt niets veranderd sinds die upgrade naar 5.9.2, behalve dan dat er geen data meer verschijnt op CWOP.
Door fbockstael
#25258
Nog steeds problemen met CWOP. Ik heb screenshots van mijn configuratie naar Davis gestuurd en zij kunnen niets vreemds ontdekken. Ik heb ook gespeeld met de serverinstellingen, maar ook dat maakt niks uit.
Ik gebruik nu als server: cwop.aprs.net en als poort 23.
Ik zie net zo goed in de logfiles dat de data is verzonden, maar er verschijnt niets op CWOP.
Ook naar CWOP heb ik een e-mail gestuurd, ik houd jullie op de hoogte.
Door weerzoetermeer
#25259
Hoi,

Ik gebruik de zelfde servernaam maar met poortnummer 14580. Misschien heb je daar wat aan?

Gr.
Thierry
Door fbockstael
#25277
Hallo Thierry,

Die heb ik al tijdens de afgelopen weken gebruikt, helaas met hetzelfde resultaat.
Maar bedankt voor je suggestie.
Door wslangerak
#25279
Misschien heb je daar allang naar gekeken, maar kan het zijn dat een firewall de upload blokkeert?
Door fbockstael
#25395
Ja daar heb ik naar gekeken.
Er is feitelijk nooit iets veranderd aan een werkende configuratie, behalve dat WL nu ge-upgrade is naar versie 5.9.2.
En ik mag aannemen dat als er in de log staat dat er een upload plaats heeft gevonden er op zijn minst verbinding is geweest.
Door wslangerak
#25406
Dat laatste weet ik niet, ik weet niet of WL bijvoorbeeld constateert of een firewall de boel tegenhoudt.
Ik moest juist daaraan denken omdat er een update heeft plaatsgevonden. Er is iets aan het programma veranderd, de meeste firewalls vragen dan of het gewijzigde programma internettoegang mag of niet. Vandaar mijn vraag.

Maar goed, dat is het dus niet.... WL-gebruikers wellicht een idee?
Door fbockstael
#25705
Hoera het werkt weer.

Ik had screenshots van mijn setup naar Davis gestuurd en zij konden er niets vreemds aan ontdekken.
Uiteindelijk dan maar een berichtje gestuurd naar Russ Chadwick (russ[at]wxqa.com) en van hem kreeg ik redelijk snel een berichtje terug met de vraag welke server ik gebruikte.
Ik heb hem geantwoord dat ik cwop1.aprs.net gebruikte, maar dat ik zo ongeveer alle servers en poorten al had geprobeerd.
Enkele minuten later zie ik dat mijn data ineens wordt weergegeven op cwop.
Op mijn vraag wat er nu precies aan de hand was heb ik nog geen antwoord gekregen.
Jammer, want dan hadden we er misschien iets van kunnen leren. Tenzij de fout aan die kant ligt natuurlijk.

Al met al, mijn grafieken worden weer geactualiseerd.

Iedereen bedankt voor het meedenken.