Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door nolversteeg
#25544
Hallo Meteovrienden,

Ik heb een probleem met mijn upload naar diverse plaatsen, het geheel draait met Weatherlink Davis VP2 en een server met w2k, alles schijnt te werken. Upload profile 1: HWA template naar de internetprovider, en eenzelfde template met PHP, omdat mijn website gedeeltelijk hiermee werkt. 2: Nu heb ik de daghistory en weekhistory gif plaatjes naar de mappen profile2 en profile3 geupload, dit werkt ook! Nu geeft alleen de Logfile FTP errors.
t.w.: (Meteo Eersel) Upload of Data Upload Profile(s) 1 2 3 partially completed. See error message below. (FTP) Error (87) uploading file "OutsideTemp.gif" to location "\\profile2\\". Weatherlink wil reset the FTP connection.

Als ik alles upload in profile1 werkt het zonder fouten, alleen overschrijven de history plaatjes voor een dag en een week elkaar en is dus niet bruikbaar.

Heeft iemand hier al iets mee van doen gehad.
groeten Nol Versteeg
www.nolversteeg.nl
Door Mike
#25545
nolversteeg schrijft:
alleen overschrijven de history plaatjes voor een dag en een week elkaar en is dus niet bruikbaar.


Deze moeten ook een eigen map (sub directory) hebben, zie afbeelding hieronder.
In dit geval een sub-map voor de maandelijkse plaatjes.

Afbeelding

En hieronder zie je dan de sub-map voor mijn wekelijkse plaatjes.

Afbeelding

De benaming van een daghistory en een weekhistory zijn namelijk hetzelfde, dus dan overschijft hij dat, zet je ze appart in een map dan uiteraard niet.

Groeten, Mike.
Door nolversteeg
#25546
Hallo Mike,

Dank voor de reactie,

Het voordeel van de twijfel, dit had ik reeds gedaan alleen het woord was anders ik heb had 3 mapen aangemaakt met profile1 ,2 3. Even nieuwe mappen aangemaakt met dag week en maand, maar het probleem is hetzelfde gebleven alleen staat nu in het logfile dag i.p.v.profie1 ect.

groeten Nol
Door tjabine
#25547
Hoi Nol,

Ik heb dit ook wel eens met de outsitetemp.gif.
Alleen na een paar keer is dat weer weg.
Ik maak hieruit op dat je hier elke upload last van hebt?
Zo ja? dan weet ik het niet, zo nee ? ik heb het ook en ik weet niet waarom.
Ik gebruik versie 5.8.3 trouwens en jij?

Gr Ron.
Door nolversteeg
#25548
Hallo Mike, Ron,

Gelukkig ben ik dus niet de enige, het gifplaatje waar ik last van heb is de eerste in de rij als ik deze weghaal komt de volgende in de rij tevoorschijn als het gehele profiel gestopt wordt komt het volgende profiel aan de beurt. de versie software die ik gebruik is 5.9.2.

Groeten Nol
.
Door Mike
#25549
Hmm, ik ben dat probleem nog nooit tegen gekomen, zit trouwens met de 5.8.1 versie.

Jij zegt dat als je alles in profile 1 zet dat het wel lukt, alleen overschrijft hij de dag en de week.

Lijkt mij dan toch een mappen probleem.
Ook kan het zijn dat als je alle profielen elke minuut laat uploaden hij het gewoon domweg niet red in 1 minuut en hij nooit de boel kan afmaken.

Hieronder nog even een screenshot, misschien heb je hier iets aan Nol.

Afbeelding

Groeten, Mike.
Door nolversteeg
#25558
Hallo Mike,

Ik heb diverse instellingen gemaakt maar kan geen combinatie vinden dat het lekker loopt alle bestanden worden wel op de juiste plek gezet maar de profilen willen n iet los van elkaar uploaden, de ofset tijd die ik meegeef valt steeds weer binnen de minuut, de te uploden bestanden zijn niet langer bezig dan 25 sec, maar ik zie dat op een gegeven moment de profilen bij elkaar komen en dan snapt hij het niet meer omdat hij naar diverse mappen moet uploaden dus ik ga iets anders verzinnen ,wat weet ik nog niet. Wordt vervolgd

met dank Nol
Door Regards
#25559
nolversteeg schrijft:
Hallo Mike,

Ik heb diverse instellingen gemaakt maar kan geen combinatie vinden dat het lekker loopt alle bestanden worden wel op de juiste plek gezet maar de profilen willen n iet los van elkaar uploaden, de ofset tijd die ik meegeef valt steeds weer binnen de minuut, de te uploden bestanden zijn niet langer bezig dan 25 sec, maar ik zie dat op een gegeven moment de profilen bij elkaar komen en dan snapt hij het niet meer omdat hij naar diverse mappen moet uploaden dus ik ga iets anders verzinnen ,wat weet ik nog niet. Wordt vervolgd

met dank Nol

Hé die Nol,

Ik neem aan dat alles wel op je server/weer PC komt?
Als dit zo is waarom geen apart FTP progje? doe je alleen die niet lukken, rest laat je over aan Weatherlink.

Gr Rik
Door nolversteeg
#25562
Hallo Rik,

Daar ben ik over aan het denken, weatherlink heeft tijd problemen als ik 2X htx, de gif's bijna allemaal op de indoor gif's na en 3 history gif's in een profiel zet gaat het 99% goed, wanneer ik een 2e profiel erbij pak met 3 hystory gif's gaat het fout. Ik had gedacht dat de offset die je mee kan geven hier ook iets aan doet, maar dar werkt niet het is steeds een veelvoud van 1 minuut en daar gaat het fout de 2 profielen worden tegelijk opgepakt en verwerkt wat dus niet gaat. ik heb op het wx forum.net ook deze vraag gesteld maar nog geen reactie gekregen. dus we bastelen verder. het begint nu pas leuk te worden omdat ik gezien heb op mijn eigen website dat het kan werken.

groeten Nol
Door Regards
#25582
nolversteeg schrijft:
Hallo Rik,

Daar ben ik over aan het denken, weatherlink heeft tijd problemen als ik 2X htx, de gif's bijna allemaal op de indoor gif's na en 3 history gif's in een profiel zet gaat het 99% goed, wanneer ik een 2e profiel erbij pak met 3 hystory gif's gaat het fout. Ik had gedacht dat de offset die je mee kan geven hier ook iets aan doet, maar dar werkt niet het is steeds een veelvoud van 1 minuut en daar gaat het fout de 2 profielen worden tegelijk opgepakt en verwerkt wat dus niet gaat. ik heb op het wx forum.net ook deze vraag gesteld maar nog geen reactie gekregen. dus we bastelen verder. het begint nu pas leuk te worden omdat ik gezien heb op mijn eigen website dat het kan werken.

groeten Nol

Beste Nol,

Ik kan het progje Weatherlink niet daar ik dit niet gebruik, ik kan hier dus niets over zeggen of oordelen.
Dus laat ik het over aan de mensen die hier wel 'kaas' van hebben gegeten.
Het kwam spontaan in mij op om een ander FTP progje te gebruiken om te uploaden naar je site.

Bij deze suc6 verder met het oplossen van je probleem.

Gr Rik