Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door SpeedyGJ
#31493
Hallo allemaal.

Sinds gisteren heb ik Virtual VP werkend gekregen, sinds dien ontvang ik alleen in WeatherLink CRC errors.
Soms bij het ophalen van de gegevens om te uploaden gaat het goed, maar dan geeft die weer een error. Als ik de de grafieken bekijk zijn er genoeg uitvallen geweest.
Iemand idee waar dit aan kan liggen en wat ik eraan kan doen?

PC:
Dualcore 2ghz
2gb geheugen
Windows Vista met de laatste update's.
Door blixie
#31499
Hallo Speedy

ook ik heb crc errors met WL.
na diverse pogingen om alles in werking te krijgen, wat overigens niet lukte, heb ik WL
in de ban gedaan. WL start traag en uploaden wil niet.
ik heb cc cleaner gebruikt, register opgeschoond, opnieuw WL installeren


ik heb versie 5.9.0 en 5.9.2 geprobeerd.( met hulp van anderen )

wat er aan de hand is, weet ik nog steeds niet.

mvg

Bert
Door Mike
#31500
Het enigste wat ik weet is dat Weatherlink behoorlijk onstabiel kan zijn.
Gebruik het al bijna 4 jaar maar soms gaat het dagen goed en dan hangt hij weer bij elke upload, een vaag programma, zit met versie v5.8.1.

Weet wel dat als hij door wat dan ook (een download/upload bv) niet de gelegeheid krijgt om te kunnen uploaden hij in de stress schiet en vast gaat staan, maar heb ook gezien dat als ik hem daar in laat hangen dat hij 9 van de 10 keer toch na een tijdje weer verder gaat, misschien dat hij daarbij jullie fout geeft, maar dat weet ik niet zeker.
Door tjabine
#31508
blixie schrijft:
Hallo Speedy

ook ik heb crc errors met WL.
na diverse pogingen om alles in werking te krijgen, wat overigens niet lukte, heb ik WL
in de ban gedaan. WL start traag en uploaden wil niet.
ik heb cc cleaner gebruikt, register opgeschoond, opnieuw WL installeren


ik heb versie 5.9.0 en 5.9.2 geprobeerd.( met hulp van anderen )

wat er aan de hand is, weet ik nog steeds niet.

mvg

Bert


Let wel WL versie 5.9.0 enz werken alleen goed met de nieuwste firmware!!
Ik zelf draai met 5.8.3 probleemloos!
Ook heb ik zo nu en dan CRC errors, ach het zij zo.

Gr Ron.
Door wsEpe
#31514
ik heb vorig jaar met eens van mijn Vue's ook regelmatig problemen gehad met het downloaden van de gegevens. Voornamelijk dat deze vastliep.
Alle kabels en datalogger losgehaald, batterij vervangen en alles weer aangesloten. De usb kabel wel op een andere poort gezet en de kabels volledig vrij naar de pc en stroom laten lopen, dus niet over elkaar.
Hierna geen problemen meer gehad, behalve heel af en toe een GetAcknowledge foutmeldinkje.
Of het hieraan heeft gelegen weet ik ook niet, maar is misschien te proberen waard.
Door SpeedyGJ
#31529
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik zal die stappen eens door nemen, voor nu wil ik WeatherLink nog niet verbannen gezien de vele grafieken al wil ik dit wel veranderen door Cumulus/Weather Link, maar gezien de live console zowaar compleet is lijkt me de rest (cumulus live/WDL) zo'n beetje overbodig te worden. Alleen jammer dat WD niet de 10min gemiddelde wil uitlezen van het station. Ik weet niet of dit mogelijk is.
Door SpeedyGJ
#32337
Inmiddels kom ik erachter dat het niet aan weatherlink ligt maar aan virtualvp.
Zodra ik virtualvp uit schakel en WL opstart, wordt de data zonder problemen binnen gehaald.
Door weerzoetermeer
#32338
Je hebt toch wel de N8VBvCOM driver geinstalleerd?

Gr.
Thierry
Door tjabine
#32339
weerzoetermeer schrijft:
Je hebt toch wel de N8VBvCOM driver geinstalleerd?

Gr.
Thierry


Kan volgens mij niet anders?
Hij maakt gebruik van Cumulus/Weatherlink enz, dan heb je die driver toch echt nodig.

Gr Ron.
Door weerzoetermeer
#32341
tjabine schrijft:

Kan volgens mij niet anders?
Hij maakt gebruik van Cumulus/Weatherlink enz, dan heb je die driver toch echt nodig.

Gr Ron.[/quote]

Het lijkt mij ook niet Ron maar bij Gert-Jan gebeuren de meest rare dingen. In het verleden is hij die driver als eens vergeten. Maar het klopt, zonder deze driver kan je niet eens een compoort selecteren.

Gr.
Thierry