Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Marcel
#33500
Hallo,

Ik heb weatherlink draaien, maar alleen kan ik zo even niet vinden welke file ik moet uploaden om de actuele data van de site ( zie meteodekempen.nl ) te uploaden :(

Misschien willen jullie even anageven welke dat ook alweer moet zijn.

Marcel
Door weerzoetermeer
#33501
Waarom deze vraag opnieuw stellen in een nieuw topic?

Misschien kan je wat meer moeite nemen om duidelijk te maken over welke file we praten? Dus leg je probleem even iets duidelijker uit dan nemen andere wellicht ook meer moeite om je te helpen...

Gr.
Thierry
Door Mike
#33502
Marcel schrijft:
Ik heb weatherlink draaien, maar alleen kan ik zo even niet vinden welke file ik moet uploaden om de actuele data van de site ( zie meteodekempen.nl ) te uploaden :(

Dat is moeilijk te zeggen Marcel, wij weten niet wat voor een naam jij aan die file gegeven hebt, maar het moet iig een .htx file zijn.

Maar als je je "oude" Weatherlink opent dan kan je zo je oude instellingen zien.
Door Marcel
#33506
Ja dat weet ik,maar door omstandigheden kan ik dat niet meer terug halen.
Maar met de .htx ben ik miss alweer geholpen.

Overigens werd er in het oude topic niet meer gereageerd, dus dacht ik, ik open even een nieuw topic.

Marcel
Door wsEpe
#33508
Marcel schrijft:
Maar met de .htx ben ik miss alweer geholpen.

op je site wordt een gedeelte niet geupdate. Dit is de file actueelweer.htm
Dus je moet in weatherlink het volgende doen;
bij internetsettings een profiel kiezen (of maken) met de volgende instellingen;

Kies Select Template file kun je met ADD: "template files to upload = actueelweer.htx".
Je moet daar ook bij "extension of converted "htx" template files" instellen op htm
Hierdoor wordt de file actueelweer.htx geupload en gerenamed naar actueelweer.htm
Door rjdrent
#34662
Nu heb ik een probleem. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Voorheen had ik Weatherlink 5.9.2 draaien op een pc met Windows XP. Omdat de schijf gecrashed is heb ik een nieuwe pc gekocht. Ik heb nu een pc met Windows 7 Home Premium 64-bit. Helaas krijg ik Weatherlink niet aan de praat. Dat wil zeggen: het programma doet het wel, maar ik krijg de USB niet aan de praat. De VP2 wordt niet herkend.

Ik heb eerst een schone installatie van Weatherlink 5.6 gedaan met de installatie-cd. Vervolgens heb ik versie 5.9.3 gedownload en geïnstalleerd. Daarna de stationsgegevens (map LEMMER) teruggezet in de Weatherlink-map. De VP2 is via een USB-adapter (serial -> USB) aangesloten op de USB-aansluiting van de pc. Zowel via de optie "serial" als "USB" wordt geen apparaat aangetroffen.
De USB-driver die meegeleverd is in de Weatherlink-software ondersteunt geen 64-bit versies van Windows. Ik heb dus WEL een 64-bit Windows-versie. Ik kan echter nergens op internet een USB-driver voor Weatherlink vinden die wél geschikt is voor Windows 7 Home Premium 64-bit. Kan ik nu Weatherlink niet meer gebruiken? Ik heb een Weatherlink-database van 15 jaar inmiddels. Zou zonde zijn als hieraan een eind kwam.

Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben. Het liefst binnen 14 dagen, want dan is het geheugen van de VP2 vol.
Door weerzoetermeer
#34664
Beste rjdrent,

Je stelt een vraag in het topic van iemand anders. Dat is redelijk 'not done' en daarom sluit ik dit topic. Maak even een nieuw topic aan met jouw probleem en ongetwijfeld dat iemand anders je kan helpen...

Gr.
Thierry