Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door nolversteeg
#33898
Hallo Meteovrienden,

Voor zover heb ik vandaag geen problemen ondervonden met de nieuw versie van weatherlink alles draait als voorheen en de foutjes die ik eerst had zijn er nu nog, misschien als de evoy 8x eindelijk geleverd wordt kan ik iets meer vertellen , want bij de 6 tot 8 weken komen 2 weken bij. Te denken waar de volgende keer iets besteld wordt.!!

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door tjabine
#33899
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

Voor zover heb ik vandaag geen problemen ondervonden met de nieuw versie van weatherlink alles draait als voorheen en de foutjes die ik eerst had zijn er nu nog, misschien als de evoy 8x eindelijk geleverd wordt kan ik iets meer vertellen , want bij de 6 tot 8 weken komen 2 weken bij. Te denken waar de volgende keer iets besteld wordt.!!

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl


Mag ik ook vragen met wat welke firmware je draaid in de Envoy/Console?

Groet Ron.
Door nolversteeg
#33902
Hoi Ron,

Op beide pc/server draaien nu 5.9.3 omdat ik zoals in een ander forum geen 2 ISS'n kan draaien op 1 server vandaar de Envoy x8 die zou dat wel moeten kunnen, maat dat is afwachten.de Solar/UV is via de 2e PC op de website gezet, ik heb wel geprobeerd dit op HWA te krijgen maar dan zal ik iets aen SQL moeten installeren om alles op een hoop te krijgen en doorsturen . dus nog even wachten

Groeten Nol,
www.meteoeersel.nl
Door weerstationhoogeloon
#34148
weerstationhoogeloon schrijft:
Nu met versie 5.9.3 vandaag GEEN crashes, maar ik zal niet te vroeg juichen. Wordt vervolgt....


.....en nog steeds draait Weatherlink 5.9.3 zonder een crash! Ik ben nog steeds tevreden met deze versie up-date. Over een paar weken kom ik er nog een keer op terug, mits WL niet eerder crashed. (Effe hopen van nie!) Wordt nog vervolgt.....

gr. Remie
Door Mike
#34154
@ weerstationhoogeloon

Is dat nog iets bijzonders "Weatherlink 5.9.3 Serial"?
Zie het in je onderschrift staan ;)
Door nolversteeg
#34165
Hallo Meteovrienden,

In Eersel draait deze nieuwe versie zonder problemen, nog geen directe verbeteringen gezien ten opzichte van de vorige versie en voor de goede lezers ook op IP geen problemen (helaas) nog geen USB maar wel serieel naar usb en dat geeft ook geen problemen , en dan maar wachten op de envoy 8x als het goed is nog een week dan kunnnen we daar ook nog meer over vertellen , als er nog geen mensen zijn die daar al ervaring mee hebben.

groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door nolversteeg
#34166
@Mike,

Er is even een tijd geweest dat de norm serieel niet meer gebruikt werd voor computers en zou een standaard moeten worden , er zijn diverse notebooks en pc's geleverd zonder serieele aansluiting , dan wordt het wel behelpen of een convertor van serieel naar usb oid wat ook weer problemen gaf met drivers en oprating systemen mijn notebook is weer uitgevoerd mer serieel , maar mijn server heeft dat niet, ook een notebook en draait dus op serieel naar usb ,met een convertor en de juiste driver, anders krijg je het niet aan de gang door wijzigingen in XP,Vista win7 home /premium/ultimate

groeten Nol
Door Mike
#34169
nolversteeg schrijft:
@Mike,

Er is even een tijd geweest dat de norm serieel niet meer gebruikt werd voor computers en zou een standaard moeten worden , er zijn diverse notebooks en pc's geleverd zonder serieele aansluiting , dan wordt het wel behelpen of een convertor van serieel naar usb oid wat ook weer problemen gaf met drivers en oprating systemen mijn notebook is weer uitgevoerd mer serieel , maar mijn server heeft dat niet, ook een notebook en draait dus op serieel naar usb ,met een convertor en de juiste driver, anders krijg je het niet aan de gang door wijzigingen in XP,Vista win7 home /premium/ultimate

groeten Nol

Aha, duidelijk, ik dacht even dat het een (geregistreerde) versie was waarbij je een serienummer moest invoeren :)
Door weerstationhoogeloon
#34173
Mike schrijft:
@ weerstationhoogeloon

Is dat nog iets bijzonders "Weatherlink 5.9.3 Serial"?
Zie het in je onderschrift staan ;)


Hallo Mike,
ik heb het onderschift even aangepast, nu is het wel iets duidelijker.

L.S. er zijn nog wel degelijk pc's te verkrijgen met seriële poorten. Alleen moet je even zoeken. Zie ook topic http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/9835-fit-pc voor mijn configuratie/oplossing.

gr. Remie
Door tjabine
#34174
weerstationhoogeloon schrijft:
Mike schrijft:
@ weerstationhoogeloon

Is dat nog iets bijzonders "Weatherlink 5.9.3 Serial"?
Zie het in je onderschrift staan ;)


Hallo Mike,
ik heb het onderschift even aangepast, nu is het wel iets duidelijker.

L.S. er zijn nog wel degelijk pc's te verkrijgen met seriële poorten. Alleen moet je even zoeken. Zie ook topic http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/9835-fit-pc voor mijn configuratie/oplossing.

gr. Remie


Mag ik ook vragen met wat welke firmware je draaid in de Envoy/Console?

Groet Ron.