Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door klaas Peter
#38061
Na een week gespeeld te hebben met mijn Vantage Pro 2. Wil ik nu de volgende stap gaan zetten. Het aankopen van weathelink usb of IP. Het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat met IP altijd je gegevens kunt zien, waar je ook maar bent.(via internet) Met de USB versie moet je altijd je PC aan hebben staan. Maar kan ik met de IP versie straks ook de data doorzetten naar mijn website, zonder dat ik mijn PC altijd aan moet hebben.

Ik heb al veel over weatherlink gelezen in dit topic, maar niet echt veel over IP.

Ik hoor graag van jullie.

Klaas Peter
Door jango
#38069
klaas Peter schrijft:
Na een week gespeeld te hebben met mijn Vantage Pro 2. Wil ik nu de volgende stap gaan zetten. Het aankopen van weathelink usb of IP. Het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat met IP altijd je gegevens kunt zien, waar je ook maar bent.(via internet) Met de USB versie moet je altijd je PC aan hebben staan. Maar kan ik met de IP versie straks ook de data doorzetten naar mijn website, zonder dat ik mijn PC altijd aan moet hebben.

Ik heb al veel over weatherlink gelezen in dit topic, maar niet echt veel over IP.

Ik hoor graag van jullie.

Klaas Peter


Hallo Klaas Peter

Gelezen in dit topic zal niet meevallen:lol: dit is nl. pas het 2e bericht in dit topic.
Je zal natuurlijk bedoelen op het forum.

In antwoord op je vraag.
Ik heb geen ervaring met WeatherlinkIP maar het lijkt mij dat je geen pc nodig heb maar de gegevens gaan naar een standaard site Look.

Heb je dit al doorgenomen http://www.weatherlink.com/faq.php
Daar word denk ik je vraag wel beantwoord.

Grt. Jan

ps. Graag ook even je profiel verder invullen.
Door jacg
#38083
jango schrijft:

Grt. Jan

ps. Graag ook even je profiel verder invullen.


Ben je een moderator ofzo? Het moet ook niet gekker worden!
Door nolversteeg
#38096
Hallo Klaas Peter,

Er is niet veel geschreven over IP, ik heb beide en maak geen gebruik van de online mogenlijkheid van Davis Via IP , ik heb dit aangeschaft voor het plaatsen van mijn console om van de kabels af te zijn, qua snelheid win je niets .

En inderdaad http://www.weatherlink.com/faq.php kan je wat wijzer maken, en de verkoper van de logger zou hier ook de voor en de nadelen van kunnen vertellen,
ga niet meteen in zee met de aanschaf en laat je informeren ,dan kom je niet in dezelfde problemen als ik met de Envoy 8x..

Groeten Nol Versteeg
www.nolversteeg.nl
Door klaas Peter
#38097
Bedankt voor de recties. Als de kids in bed liggen, zal ik vanavond alles een rustig doorlezen.

@jan, heb het aangepast :-)


Klaas Peter