Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Sloefke
#41629
Mayday mayday graag jullie hulp.

Sinds vorige week ellende met de verbinding zowel met de telefoon als met vdsl.
Vrijdag een nieuw moden gekregen van KPN en nu heb ik ellende. In de eerste instantie herkende mijn laptop de oude poort niet meer waar de vantage al meer dan 2 jaar aanhangt. Nu zag ik op HWA dat ik meer dan 32 uur geen update van mijn data meer had plaatsgevonden. Ik ben gaan kijken en zag dat weatherlink graag zijn data wilde versturem maar hij blijft nu hangen op de upload en gaat niet meer verder. De software blijft hangen op openweer.htm. Met de beste wil van de wereld kan ik deze file niet vinden. Wie heeft een tip zodat ik me weer kan aansluiten aan de rij van HWA
groeten Joost
Door Snarf2000
#41632
Hoi Joost.

Beetje flauwe oplossing misschien, maar,...
Plaats in de map c:\\\\wdisplay\\webfiles (als je weather display draai) eens een lege file met de naam "openweer.htm"

Dan bestaat hij en zou hij verder moeten lopen met de update.

Frans
Door wsMaurik
#41633
Snarf2000 schrijft:
Beetje flauwe oplossing misschien, maar,...
Plaats in de map c:\\\\wdisplay\\webfiles (als je weather display draai) eens een lege file met de naam "openweer.htm"
Frans


In het forum voor WeatherLink zal men geen WeatherDisplay draaien lijkt me...


Joost, heb je al geprobeerd om gewoon met een ftp-programma zoals filezilla in te loggen bij je provider? Mogelijk staat er een poort dicht in je nieuwe modem waardoor ftp-toegang niet mogelijk is.
Normaal gebruikt ftp dacht ik poort 21.

suc6
Door Snarf2000
#41634
Je hebt gelijk.
Ik zag het te laat.
(Forum staat standaard in "recente discussies)

Maar voor WeatherLink geldt het zelfde.
Stop de file in de juiste map van waaruit de uploads komen.
En FTP naar buiten hoef je niet in je modem te regelen.
Naar binnen wel.


Frans.
Door Sloefke
#41635
Dank jullie.

Er is niets veranderd aan mijn PC of instellingen. Ik heb inderdaad met een FTP prog een verbinding te maken maar hij blijft hangen op openweerdat.htm terwijl hij wil uploaden naar mijn homepage. Ik heb de kpn gebeld om te vragen waarom ik geen poorten geopend krijgt bij het nieuwe modem en deze geven mij als antwoord zijn we niet voor opgeleid om poorten te openen. Ik heb met een poortcheck prog geprobeerd maar deze geeft aan poort 21 niet te zien als geopend. mijn ftp prog werkt wel. Maar de file openweerdata.htm kan ik nergens vinden zowel op mijn PC als op mijn homepage. en die wil weatherlink juist uploaden. Kan me voorstellen dat wanneer de file niet te vinden is de zaak in een loop komt misschien kun je eens in je directory kijken of die file nodig is

Joost
Door Sloefke
#41636
ben jij Frans uit Friesland waarmee ik heb afgesproken om de antenne te komen op halen ????
Door jango
#41641
Joost

Het lijkt mij dat Weatherlink vast loopt omdat het de HWA file niet kan vinden?

Je zegt dat je de file openweerdata van HWA nergens kan vinden op je pc en site.
Staat openweerdata.htx wel nog in de map Templates?
In de upload van Weatherlink heb je nog wel ingesteld staan dat deze file moet worden geupload?
Is dat zo?
Dan deze uit de upload instelling verwijderen.
Dan file openweerdata.htx van HWA opnieuw in Weatherlink plaatsen en upload opnieuw instellen.

Daarna zou alles gewoon moeten werken.

Vind het wel vreemd dat de file nergens te vinden is, word er niets vernieuwd dan zou de laatste file nog steeds aanwezig moeten zijn.

succes.

Groet Jan
Door Sloefke
#41643
HAllo Jan,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb een zoekopdracht voor de hele C: drive aangemaakt maar aan het einde van de opdracht haalt mijn PC de schouders op kan het niet vinden. Is dit de file die noddig is om data te "uploaden" naat HWA/ Kan ik dan de file opvragen bij de moderator.

Graag je antwoord

gr Joost