Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door jango
#49450
Ik gebruik ook nog Virtual vp 1.2.3.
Zou het probleem dan daaraan kunnen liggen?

Als dat zo is zou het misschien handig zijn om de versie 1.2.5. te kunnen downloaden.
En omdat dat via de officiële site niet mogelijk is.
Misschien dat 1 van jullie deze of op het forum kan plaatsen of een link hiervan plaatsen of via mail kan toesturen.

groet, Jan
Door wvdkuil
#50843
Als dat zo is zou het misschien handig zijn om de versie 1.2.5. te kunnen downloaden.
En omdat dat via de officiële site niet mogelijk is.

Virtual VP is weer gewoon via de officiële site te downloaden.
De laatste versie is nog steeds 1.2.5 en maakt het mogelijk maximaal 8 weerprogramma's op 1 davis weerstation te gebruiken.
En geregistreerde gebruikers hebben nog altijd "levenslang" recht op updates.
Dus snel over van 1.2.3 naar 1.2.5

Groeten,
Wim van der Kuil

www.weerstation-wilsele.be
Door Jaap van Bergeijk
#52159
Ook nu weer heb ik weer geprobeert om WeatherLink versie 6.0.2 via VirtualVP 1.2.5
Maar WeatherLink wil de data niet of te traag inlezen. Ik heb dit al veel keer met de verschillende versies geprobeert maar het lukt me niet. Ook niet met al de raadgevingen die ik hier lees. Mijn eerste versie van Weatherlink is 5.9.2. Versie 5.8.3 heb ik niet, met deze versie zou ik het ook nog wel eens willen proberen.
Is er iemand die deze versie voor mij heeft.
Groetjes, Jaap van Bergeijk
Door jango
#52160
Hoi Jaap

Dat probleem heb ik ook.
Ik blijf gewoon 5.8.3 gebruiken deze werkt perfect.
Zie niet echt een verbetering in Weatherlink na alle gedane upgrade`s.

Heb je een pm gestuurd met link voor 5.8.3
Ik weet niet of je deze op dezelfde plaats kan zetten op de schijf, maar ik denk dat je een melding krijgt dat dit niet gaat.
Ik draai alle weersoftware direct vanuit C: dus niet uit program files.
Heb je problemen dan laat je maar horen.

succes ermee.

Groet Jan
veghelsweer.nl
Door Jaap van Bergeijk
#52165
Jan
Bedankt voor de snelle reactie en hulp.
Ik heb WaetherLink versie 5.83 geinstalleerd. Op een tweede computer en het draaide goed met de instellingen die ik bij versie 6.0.2 gebruikt.
Maar tot mijn spijt is de communicatie met VirtualVP niet beter als met versie 6.0.2.
Heb alle instellingen geprobeerd maar het wil niet stabiel draaien. De communicatie lukt maar een enkele keer. Ook raakt WeatherLink de verbinding met VirtualVP kwijt en deze wordt niet meer aut. hersteld. Ik blijf dus maar alleen met WeatherLink draaien. Ik had ook graag ernaast met WeatherDisplay gedraaid voor wat meer gegevens. Maar stabiel draaien is natuurlijk het belangrijkste.
Met vriendelijke groet,
Jaap
Door whozee
#52167
De updates netjes geïnstalleerd met de datalogger ontkoppeld van de computer.

Note: You must unplug your WeatherLink USB data logger from the USB port on your PC before you install this upgrade.

Hier geen problemen met 6.0 en 6.02. van Weatherlink. Werkt prima samen met VVP 1.2.5
Door jango
#52168
Jaap

Ik gebruik weatherlink via ip poort.
Heb zeer zelden uitval.

Via com poort had ik wel regelmatig het probleem wat jij omschijft.
Tenminste op een pc met Win7 voorheen met xp had ik geen probleem.
Misschien komt dat doordat je bij Win7 ook nog gebruik moet maken van een virtuele poort deling.

Hetgeen wat whozee aanhaalt heb ik allemaal meermalen gedaan zonder resultaat.
Alles boven 8.5.3. draait wel goed als ik weatherlink draai rechtstreeks op de com poort(serieel) van de pc ,echter achter Vvp draaien de hoger versie`s niet goed.
Dus blijf ik gewoon met 8.5.3. draaien, zie voor de gebruiker ook geen voordelen aan hogere versie`s.
Alle aanpassingen in de software zijn er alleen voor gewin van Davis, doordat je daarvoor weer producten moet aanschaffen.
Software aanpassen waardoor je als gebruiker kan beschikken over meerdere tags, daar werken ze in Amerika niet aan.
Door Jaap van Bergeijk
#52171
Jan

Ik werk ook via een IP poort 192.168.2.108
Dus daar ligt hetniet aan. Ook een netwerk specilist kon het niet voor elkaar krijgen.
De enigste oplossing is een tweede data logger, daar zijn ze in Amerika op uit.
Dat vind ik nog te duur (€250,-)
Gr, Jaap
Door jango
#52172
Jaap van Bergeijk schrijft:
Jan

Ik werk ook via een IP poort 192.168.2.108
Dus daar ligt hetniet aan. Ook een netwerk specilist kon het niet voor elkaar krijgen.
De enigste oplossing is een tweede data logger, daar zijn ze in Amerika op uit.
Dat vind ik nog te duur (€250,-)
Gr, Jaap


Maar wat voor software gebruik jij dan zoal.
En welk besturings-prog.

Mijn VP2 is aangesloten op een seriele poort.
Ik gebruik Win7.
Dan VSPE voor poortdeling(in XP niet nodig daarboven wel)
Dan VirtualVP

Er zijn volgens mij op HWA deelnemers die op elke virtuele poort andere software hebben lopen.
Ik zelfs heb er 5, WL5.8.3 , Cumulus, WL bulletin WD en WsWin, deze draaien maar af en toe samen, werk 24/7 met Weatherlink en WsWin.

Zag net dat ik momenteel draai op 2 virtuele com poorten,op 16 staat WsWin en op 18 Weatherlink en draaien al lange tijd probleemloos.

Dat van die 2e datalogger snap ik niet, er kan toch maar 1 logger in het station of heb jij 2 stations?

grtz, Jan
Door Jaap van Bergeijk
#52181
Jan
Ik gebruik alleen WeatherLink daarnaast zou ik graag Weather Dispay willen draaien voor meer gegevens. Daarom probeer ik VirtualVP te gebruiken om voor meer programma's de weer gegevens in te lezen.
Mijn besturingssysteem is Windows XP. Vantage Pro2 heeft een IP aansluiting. Heb ook in mijn netwerk het adres gereserveerd voor het weerstation. (192.168.2.108)
Ik heb 1 weerstation en 1 grond station (staat in de aarappelen wordt ook gebruikt wanneer beregenen). Deze geven de gegevens via een repeater door aan mijn Display, deze is dus verbonden met een netwerkkabel met de computer. De repeater is nodig omdat mijn grondstation 400 meter wegstaat.
De gegeven in de repeater zou ik ook inkunnen lezen met een tweede Display eventueel zonder scherm. (6316EU Weatherenvoy). Dit is een dure oplossing, dus voorlopig blijf ik het met VitualVP proberen, maar tot nog to zonder resultaat.
Gr, Jaap

www.jvanbergeijk.nl/weer_zuidland.html