Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Bonne
#50557
Door een kapotte sensor van Temp en Hum heb ik enige tijd waarnemingen gehad van Max 70,0 en Min 67,8. In de database van weatherlink heb ik de verkeerde waarden geëxtrapoleerd aan de hand van de grastemperatuur. In het maandrapport en het jaarrapport kom ik de verkeerde extreme waarden niet meer tegen. Ook niet in WXData. Echter wel in mijn template met hiMonthlyOutsideTemp en lowMonthlyOutsideTemp, en evenzo voor Year. Daar staan staan de waarden 70,0 en 67,8. Weet iemand hoe ik in mijn template met de weathertags ook de goede waarden kan krijgen? Iets soortgelijks gebeurt er bij de Vantage summary op het beeldscherm van de pc. Daar worden aanpassingen in de database niet doorgevoerd (bijv. wanneer je regendata aanpast als er iet is misgegaan), terwijl dit in de maandoverzichten en het jaaroverzicht wel gebeurt.

Bonne
Door PEKL
#52113
Bonne,

Ik heb een vergelijkbaar probleem nadat ik m'n Envoy moest uitwisselen. Niet langer de laagste temperatuur van afgelopen winter, maar die van sinds het voorjaar.
Ik heb een berichtje naar Davis gestuurd. Het antwoord is dat de extremen bepaald worden adh van de data in de Envoy. Die data kan niet veranderd worden vanuit de Weatherlink software. Er wordt dus niet naar de historische waarden van de data in Weatherlink gekeken, die je wel kan aanpassen.

Hierbij het originele antwoord:
The high/low data is taken off the Envoy and not the archive data. You can’t set the high/low data that is saved in the Envoy, it is only set when the data is collected by the Envoy. Sice the Envoy was replaced the data that was saved on the Envoy was lost.
Door Bonne
#52115
PEKL, dank voor de reactie. Mijn conclusie is dat de foutieve data niet aangepast kunnen worden. Jammer.
Door tjabine
#52117
Hoi allemaal,

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar hier mee zou wel moeten kunnen.

link
Gr Ron

[EDIT]
Link aangepast
Grt. Frans
Door Bonne
#52118
Hoi Ron,

De link werkt niet. Krijg de volgende melding:
Niet gevonden
De pagina die je opvraagt, bestaat niet (meer). Wellicht heb je een verkeerd adres ingetypt.

Gr. Bonne