Kerstdag schrijft:
Iedereen alvast bedankt voor de snelle reacties.
Helaas blijft Weatherlink de melding geven, device not found.
Iemand nog andere oplossingen of mogelijkheden?
Gr. Harry
Als
1. geen enkele scanner de WLIP kan vinden en
2. als die ook niet in de modem/router tabellen staat:
=> dan hebben de WLIP en je lokale netwerk ieder een ander netwerk adres.
Volgens Ziggo zal je nieuwe lokale netwerk 192.168.178.xxx zijn.
Je PC heeft dan eigen uniek IP-adres met xxx binnen het netwerk 192.168.178
Ieder ander apparaat met DHCP heeft dan ook een uniek laatste getal en al die apparaten kunnen met elkaar praten binnen het netwerk 192.168.178 en naar het internet via de router/modem
Het kan bijna niet anders of je Davis logger heeft een vast IP adres op het vorige netwerk.
En netwerk scanners kunnen alleen zoeken binnen hun eigen subnet (192.168.178 in dit voorbeeld)
Dus op die manier kunnen we de logger niet vinden
Dus weet je nog het oude adres van de logger?
Als die op een vast ip-adres gezet is, heb je misschien een notitie gemaakt.
Of weet je nog wat je invulde in WeatherLink voor de aankomst van je nieuwe modem?
In je vorige postings over een netwerk probleem gebruik je steeds
192.168.0.xxx
Pas als we weten wat het adres (de eerste drie groepjes cijfers) was dan kunnen we verder gaan.
Wim