Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door hjr
#8790
hallo allemaal

EVen voorstellen, Henk Jan uit Zuidlaren.

Sinds een paar weken in het bezit van een Vantage Pro-2, inmiddels geinstalleerd en weatherlink draait op een oude laptop. De "realtime" gegevens staan inmiddels op een test-site op het web.
http://www.xs4all.nl/~hjrut/weer/

Ik heb al een aantal keren dit forum bezocht en heb me vandaag maar eens aangemeld.

Natuurlijk heb ik als beginner 1001 vragen, maar de voor mij op dit moment meest intrigerende vraag is:

Weatherlink draait, maar ik krijg geen historische waarden. Er is ook geen MLK bestand te vinden. In weatherlink blijft de strip-chart leeg. De knop: make a plot, geeft de melding "you have no data to plot", terwijl de Vantage al twee weken aan staat en ik iedere 10 seconden data ophaal voor de presentatie op de website. Ook de knop: browse your station data, geeft dezelfde melding.

Iemand een idee wat te doen?
Door petergroeneveld
#8796
hjr schrijft:
hallo allemaal

EVen voorstellen, Henk Jan uit Zuidlaren.

Sinds een paar weken in het bezit van een Vantage Pro-2, inmiddels geinstalleerd en weatherlink draait op een oude laptop. De "realtime" gegevens staan inmiddels op een test-site op het web.
http://www.xs4all.nl/~hjrut/weer/

Ik heb al een aantal keren dit forum bezocht en heb me vandaag maar eens aangemeld.

Natuurlijk heb ik als beginner 1001 vragen, maar de voor mij op dit moment meest intrigerende vraag is:

Weatherlink draait, maar ik krijg geen historische waarden. Er is ook geen MLK bestand te vinden. In weatherlink blijft de strip-chart leeg. De knop: make a plot, geeft de melding "you have no data to plot", terwijl de Vantage al twee weken aan staat en ik iedere 10 seconden data ophaal voor de presentatie op de website. Ook de knop: browse your station data, geeft dezelfde melding.

Iemand een idee wat te doen?


Hallo Henk Jan,

Welkom, de weergegevens slaat Weatherlink op als een .wlk bestand en niet als een .MLK! Als het goed is kun je het vinden in c:/WeatherLink/Je Stationsmap/2009-01.wlk of 2009-02.wlk

Succes.
Door hjr
#8812
Bedankt voor jullie welkom!
Ik heb gezocht, maar kan nergens een separate directory vinden waar mijn weerstation gegevens staan. Ook op de hele PC geen WLK bestand te vinden. Bij FILE => OPEN STATION staat wel gewoon de naam van mijn gedefinieerde weerstation.
Door petergroeneveld
#8814
Heb je de gegevens ook wel van je datalogger afgehaald dit doe je met de 2de menutoets van links "download the weatherstation" in de weatherlink software.
Door hjr
#8815
Ja, meerdere keren geprobeerd, maar WL geeft aan: "no new data to download", zelfde resultaat als ik de knop "browse the station data" probeer.

Ik heb het idee dat de "realtime gegevens" goed doorkomen, maar het opslaan in een database werkt niet. Het weather bulletin werkt wel, daar zie je continue windrichting en windsnelheid veranderen. Idem de temperatuur en luchtdruk........

Kan het zijn dat het proces voor het uitlezen van de realtime data voor de update naar internet (gebeurd iedere minuut) het geheugen van de LOGGER op de Vantage leeg haalt? en zo een ander proces, nl het opslaan in de database zelf in de weg zit?

Ik kan nog eens proberen om de hele installatie opnieuw te doen, of een nieuw station aan te maken, maar dat heb ik ook al eens geprobeerd, zelfde resultaat...
Door WeerStationWoerden
#8976
Goeden Middag

ik heb hier het zelfde probleem .
heb alles al uit getest maar niks werkt .
de data blijft leeg .
ik kan wel live kijken .. maar het lijkt er op dat het progamma niks opslaat .
ik heb Auto Download op 5min staan en Set Archive Interval op 1min
mocht ik op Download the weatherstation drukken ... dan staat er in de popup no new data to download .

als ik in de map C:\\Program Files\\WeatherLink kijken dan valt op dat de datum achter de mappen niet veranderen .
dat betekent ( lijkt mij ) dat de data logger geen data doorgeeft

alles op een rij
1) in weatherlink kan ik wel live kijken
2) weatherlink ontvang geen data van de data logger ( USB )
3) de mappen in C:\\Program Files\\WeatherLink veranderen niet van datum dat betekent dat er geen nieuwe data doorkomt

system -
windows vista
weatherlink 5.8.2.0
datalogger usb

weet iemand de oplossing ?
MVG
Gert
Door hjr
#8978
Hallo Gert (en andere belangstellenden),

Mijn probleem,zoals ik dat in dit topic heb beschreven is opgelost, wellicht dat jij er ook je voordeel mee kunt doen. Nadat ik ongeveer alles geprobeerd heb, inclusief een vraag op dit forum, heb ik uiteindelijk maar eens gebeld met de leverancier Hamonline.nl uit Zoetermeer.

De reactie van Dick (Hamonline) was:
" je systeem herkent de logger niet en maakt daarom geen WLK bestand aan. Blijkbaar is er met de installatie iets misgegaan".
Remedie: voeding loshalen, batterij eruit, logger eruit en dan minimaal 15 minuten wachten. Vervolgens: logger er weer in, batterijen erin en de spanning er weer op."


En tot mijn stomme verbazing draait alles weer prima!!! Zonder Weather-Link opnieuw te hoeven installeren maakt deze nu wel een MLK bestand aan en alles draait zoals het hoort.

Als ik er goed over nadenk, kom ik tot de conclusie dat ik waarschijnlijk de batterijen in de Vantage geplaatst heb en pas daarna de logger. Blijkbaar ziet de Vantage de logger dan niet meer.

Eindconclusie:
1) ik moet beter de handleiding lezen voordat ik iets in gberuik neem ;-)
2) Hamonline is een prima zaak, Dick weet waar hij het over heeft!!
Door WeerStationWoerden
#8983
goeden middag Henk Jan

zeer bedankt voor je info
het werkt:)
ben zeer blij en kijk nu alles een rustig gaat opbouwen voor een website

en ja deze komt ook bij Hamonline vandaan

MVG
Gert



hjr schrijft:
Hallo Gert (en andere belangstellenden),

Mijn probleem,zoals ik dat in dit topic heb beschreven is opgelost, wellicht dat jij er ook je voordeel mee kunt doen. Nadat ik ongeveer alles geprobeerd heb, inclusief een vraag op dit forum, heb ik uiteindelijk maar eens gebeld met de leverancier Hamonline.nl uit Zoetermeer.

De reactie van Dick (Hamonline) was:
" je systeem herkent de logger niet en maakt daarom geen WLK bestand aan. Blijkbaar is er met de installatie iets misgegaan".
Remedie: voeding loshalen, batterij eruit, logger eruit en dan minimaal 15 minuten wachten. Vervolgens: logger er weer in, batterijen erin en de spanning er weer op."


En tot mijn stomme verbazing draait alles weer prima!!! Zonder Weather-Link opnieuw te hoeven installeren maakt deze nu wel een MLK bestand aan en alles draait zoals het hoort.

Als ik er goed over nadenk, kom ik tot de conclusie dat ik waarschijnlijk de batterijen in de Vantage geplaatst heb en pas daarna de logger. Blijkbaar ziet de Vantage de logger dan niet meer.

Eindconclusie:
1) ik moet beter de handleiding lezen voordat ik iets in gberuik neem ;-)
2) Hamonline is een prima zaak, Dick weet waar hij het over heeft!!