Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Wietse
#2718
Ik heb een probleem met Weather Display.

Het gaat om als het 's nachts twaalf uur is geweest, meestal staat mijn computer dan uit. En daarom reset hij niet de actuele data van de vorige dag. Volgende dag starte ik het altijd op en laadde hij de weerdata van Heavy Weather Pro (Hij haalde alles op tijdens het offline zijn). Nu doet hij dat niet meer, nou komt hij dan eigenlijk niet langs twaalf uur 's nachts zodat de oude waardes blijven staan van de vorige dag. Nu moet ik dus handmatig resetten. Waardoor veelal de laagste of hoogste temperatuur al is geweest en die niet is genoteerd.

Weet iemand waar dit van komt? Of hoe ik dit kan oplossen?
Dit zijn de volgende gegevens:

Weerstation: La Crosse WS 3600.'
Weerprogramma's: Heavy Weather Pro 3600 1.1. & Weather Display.
Hoe weather display aan zijn gegevens komt: history.dat.

Ik hoop dat iemand er raad mee weet, nogal vrij moeilijke vraag maar toch.

Groetjes, Wietse ter Haar.
http://www.meteo-almelo.nl
Door Christian
#2728
Heb je heavyweather wel aan staan dan? Zodat hij de history naar history.dat toe kan halen?
Door Eckie76
#2787
Hallo Wietse,

Het kan zijn dat de tijdssturing in het programma niet synchroon loopt met de tijd op je pc. Hier moet in de configuratie ergens een optie zijn als het goed is, maar aangezien ik lang geleden gestopt ben met WD, kan ik even niet precies zeggen hoe of wat.

Probeer iets te vinden met tijdssynchronisatie.

Ik neem aan de als je WD opstart, automatisch ook Heavy Weather op de achtergrond begint te draaien, tenminste zoiets herinner ik me vaag toen ik nog de WS 2300 van Lacrosse had.

Dan nog een andere vraag: Heb je een "legale" versie van WD of heb je ergens een versie gecrackt?

Groet Olaf
Door Wietse
#2804
Ik heb een creak. Maar ook met de creak deed hij dat ;).
@Christian: Heb ik al gedaan.
Door Eckie76
#2806
Je bedoelt vast een crack, en juist bij cracks kan je er vergif op nemen dat er veel soortgelijke problemen optreden.

Je zou het natuurlijk ook kunnen kopen:woohoo:
Door Wietse
#2826
Ik geloof dat ik het probleem al weet, vanochtend haalde hij alle data op van vannacht ;). Slotje.