Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door jan
#3480
Hoi ik kom er niet meer uit ik werk zowel met weather display en weatherstation. Nu het volgende mijn server loopt vol hoe kan ik dit voorkomen zegt dat hij 30gb aan gegegens overschrijft ???. En is er iemand die mij kan helpen een goede website te maken met een van de twee bovengenoemde programma's ben al weken bezig mijn kennis van hmtl is niet echt perfect. Waardor het dus na verandering van mij weer eens mis gaat zie http://www.weeroverzicht-ten-boer.nl
Door weerzoetermeer
#3484
Hallo Jan,

Waarom begin je niet eerst even rustig aan met de software die meegeleverd wordt met de 3600. Probeer dan eerst eens een site te maken en kijk of dat een beetje wilt lopen. Je kan altijd nog met Weather-Display gaan werken, maar dit is zo'n uitgebreid programma om mee te beginnen. Op internet is zoveel informatie te vinden over het maken van een pagina.

Succes!
Door jan
#3485
Hoi ik ben al heel het internet overgekomen het probleem is het is engels of duits helaas is er mischien ook een nederlandse uitleg????.
Door jorissynaeve
#3486
Weather display is naar mijn weten niet nederlandstalig.

Op volgende site zijn er leuke templates voor websites van weather display:
http://saratoga-weather.org/template/index.php

Zoek daar eens op en probeer toch wat engels te begrijpen.

ps: gebruik eens wat meer leestekens, het is moeilijk om jouw zinnen begrijpbaar te lezen ;)
Door wslangerak
#3487
Jan,

Weather Display is inderdaad niet nederlandstalig en er is weinig ondersteuning in het Nederlands te vinden. Zoals Thierry ook schrijft is WD nou bepaald niet het makkelijkste programma als je weinig "basiskennis" hebt van webpagina's maken.
Verreweg het makkelijkst is dan nog gebruik te maken van kant-en-klare templates zoals die van Saratoga e.d. (zie je vorige topic met wat tips).

Zo op je site te zien lukt het wel om een deel van je gegevens te uploaden, dat is al heel wat. Met de clientraw.txt van WD en een template kom je echt al een heel eind zonder veel HTML-kennis. Uitbreiden kan altijd nog.
Ik denk dat met name het creëeren en uploaden van de diverse WD-onderdelen je het meest opbreekt want dat is een ingewikkelde materie...

Wat bedoel je precies met "de server die volloopt"?? Wat voor melding krijg je? Is dat een WD-melding?
Door jan
#3488
Limit has been exceeded on domain 'weeroverzicht-ten-boer.nl' owned by client '????' (Contact name '??????'):
Disk space usage: 17.71 M
Disk space limit: 2.44 G
Traffic: 31.59 G
Traffic limit: 29.30 G

Dit was het bericht dat ik kreeg dus alles weer van mijn host af hopen dat het nu goed gaat
Door weerzoetermeer
#3489
Zodan......31.59 Gig aan data verzonden. Dat is wel heel erg veel. Ik zou maar even nakijken wat je allemaal aan het uploaden bent! Ik weet niet wat voor afspraken je hebt met je hosting maar straks krijg je nog een rekening na gestuurd.
Door jan
#3491
Ja oke maar hoe kam ik dat voorkomen hij blijft natuurlijk uploaden of overschrijft hij het programma weather-display
Door Luc
#3492
Hoi Jan,

Als ik dit lees, staat er niet teveel data bij je provider. Er staat 17.71 MB en je mag 2.44 GB (is ongeveer 2440 MB ) bij de proivder opslaan. De opslagruimte bij de provider is dus niet het probleem.

Iedere keer als jij wat upload, of als een bezoeker de website bezoekt, dan is zogenaamd dataverkeer tussen de server bij de provider en jouw PC (of de PC van de bezoeker van de website). Dit dataverkeer is bij jouw overschreden.

30GB dataverkeer limiet is echt heel erg veel. Normaal gesproken kunnen dan duizenden bezoekers per dag je website bekijken. Dat lijkt me niet het geval. Het lijkt er dus op dat jij steeds heel veel upload (ook dit is dataverkeer). Je moet instellen dat alleen de data die wijzigt steeds wordt geupload. Bij Weather display dus alleen de template en clientraw.txt (hoe dit precies zit weet ik niet, daar ken ik weatherdisplay niet goed genoeg voor).

Wellicht kun je een screenshot posten met daarop de instelling wat er geupload wordt. Dan kunnen we eens kijken wat er allemaal niet geupload hoeft te worden en wat juist wel.
Door jan
#3493
Ik heb nu inmiddels alles op 10/15 min gezet het is inderdaad een paar keer mis gegegaan met de site waardoor ik iedere keer weer opnieuw aan het upoloaden ben gegegaan daar zal het probleem ook wel zitten. Heb even nagezien het kost me 1euro per gb meer